El Govern retira l'última campanya de la Grossa per la polèmica que ha generat

L'anunci animava el públic a comprar la loteria pensant en les possibilitats d'"ascens social"

Campanya retirada de La Grossa de Cap d'Any
Ara
16/08/2020
2 min

BarcelonaEs defineix al seu compte de Twitter com a compromesa amb els projectes socials a Catalunya, solidària, molt activa, generosa, positiva i aficionada a ajudar a qui més ho necessita. Però aquest diumenge se li ha tirat tothom a sobre acusada de fer un comentari que va en contra de tot això. La campanya per anunciar que els bitllets de la Grossa de Cap d'Any ja estan disponibles s'ha recolzat en un eslògan que ha generat polèmica a Twitter: "Et preocupa la distància social? Prova l'ascens social".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els usuaris d'aquesta xarxa social hi han vist una manera de vincular "l'ascens social" a l'atzar. I hi ha qui, més enllà d'això, ha vist una relació entre la pobresa com a font de covid-19 i una frivolització excessiva de les mesures de distanciament social.

Loteries de Catalunya depèn del departament de Vicepresidència i Economia de la Generalitat, ara en mans d'ERC, de manera que el tema no ha tardat a córrer pels comptes de partits polítics de tots colors. "Ascens social i loteria, no. Si la campanya és seriosa és un despropòsit. I si pretén ser graciosa, no ho és", ha dit en aquesta xarxa social la líder dels comuns al Parlament, Jéssica Albiach. "En lloc de fomentar la innovació, l'emprenedoria, la cultura de l'esforç i l'educació com a ascensor social, el Govern fa campanyes frivolitzant amb les mesures sanitàries per fer front a la covid-19 i afavorint el joc com a camí per ascendir socialment", ha manifestat al seu torn Alícia Romero, diputada del PSC.

Ramon Espadaler (Units per Avançar), Marta Riba (Comuns) o Natàlia Sànchez (CUP) també hi han dit la seva en el mateix sentit. L'última, apuntant cap a les 11.000 persones sense sostre, les 3.000 "en situació d'exclusió residencial i l'una de cada cinc que viu en risc de pobresa i exclusió social a les quals insulta l'anunci".

A mitja tarda d'aquest diumenge, la Grossa ha demanat disculpes al seu compte de Twitter i ha anunciat que retiraran la campanya dels canals de difusió. "Creiem que aquest desafortunat missatge no fa justícia a la tasca social de Loteries de Catalunya", ha afirmat. Els comentaris aleshores s'han concentrat en animar-los a treure la imatge de la capçalera de Twitter (cosa que han fet una mica més tard) i en preguntar-se què ha passat amb els creatius aquest confinament: aquesta mateixa setmana, El Corte Inglés ha retirat part de la seva campanya de la tornada a l'escola després d'una situació similar.

Poca estona després, Pere Aragonès, màxim responsable del departament de Vicepresidència i Economia de la Generalitat, ha assegurat també a Twitter que la campanya no havia estat comunicada al Govern i que ja han ordenat retirar-la. "No ens podem permetre cap missatge que pugui frivolitzar sobre la crisi social que patim", ha defensat el conseller.

stats