La Generalitat assegura que l'operativa de Vueling per al cap de setmana està garantida

Després de reunir-se amb la companyia, els representants del Govern descarten cancel·lacions però avancen que es reprogramaran alguns vols

Vueling reconeix la mala planificació però no dóna garanties
Júlia Manresa
11/07/2016
2 min

BarcelonaEn la primera reunió que han tingut els representats del Govern de la Generalitat amb els responsables de Vueling no hi ha hagut declaracions per part de la companyia. Tot i això, el secretari de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, i el d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, han assegurat que "amb les dades que Vueling ha posat sobre la taula, l'operativa per a aquest cap de setmana, que coincideix amb un dels pics de demanda de l'estiu, el 15 de juliol, està garantida.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Després del caos del primer cap de setmana de juliol, en què Vueling va deixar més de 8.000 afectats per cancel·lacions al Prat i 56.000 per retards, la companyia ha passat el primer examen dels que des d'aquest dilluns té amb el Govern català per mirar d'evitar un caos similar. En la reunió d'aquest matí, Vueling ha explicat que compta amb 6 avions més de reserva, comparats amb els 2 que tenia abans de la crisi, a més d'un Jumbo, una nau amb capacitat per a 320 passatgers. Amb aquesta aeronau, Vueling té previst reprogramar vols que surten en franges horàries estretes i aglutinar els passatgers en un de sol. Això, ha aclarit el secretari Ricard Font, suposarà retards però no cancel·lacions i donarà aire a l'operativa de l'estiu.

Javier Sánchez-Prieto: "Hem fallat"

D'altra banda, Vueling també assegura que ha més que duplicat les tripulacions de reserva a Barcelona, de 7 a 20. Una altra mesura que la companyia ha aplicat per garantir l'atenció compromesa amb tots els passatgers és l'ampliació dels torns de 'handling' (el manteniment i distribució de les maletes dels passatgers) de l'aeroport, de tres a quatre. És a dir, que l'empresa de 'handling' de Vueling, Iberia, oferirà el servei de 'handling' 24 hores, ja que fins ara només ho feia fins última hora de la nit. Per acabar, el secretari Aregio ha recordat que la companyia també ha reforçat els serveis d'atenció al client, amb la modificació de la seva pàgina web per facilitar el procés de reclamació i 100 persones més dedicades a oferir aquest servei.

Una de les mesures clau que demostren que l'operativa de Vueling estava mal planificada per a aquest estiu és l'acord al qual van arribar la setmana passada els pilots amb la companyia, pel qual cedien dies lliures fins al setembre.

Torna la puntualitat

Després que la vaga de controladors a França tornés a provocar una allau de cancel·lacions, aquest últim cap de setmana ha estat tranquil per a l'aerolínia catalana. Segons han explicat els portaveus del govern, s'ha passat del 50% de vols enlairats amb menys d'una hora de retard al 94%, i del 35% al 81% en els vols amb menys de trenta minuts de retard. A més, aquest cap de setmana només hi ha hagut una cancel·lació.

El Govern ha exigit a Vueling que dilluns que ve posi sobre la taula les mesures que prendrà de cara al primer cap de setmana d'agost, els dies de més trànsit i activitat a l'aeroport del Prat. "Hem requerit que si hi ha cancel·lacions s'avisi amb un mínim de 15 dies d'antelació", ha explicat Ricard Font.

stats