El fundador de Wallapop, Agustín Gómez, deixa la presidència de l'empresa
El directiu va cedir el càrrec de conseller delegat a Rob Cassedy el 2018 i marxa per emprendre "nous projectes"
BarcelonaAgustín Gómez amb prou feines havia aconseguit reunir 30.000 euros quan va començar a passejar-se pels encants de Catalunya i Madrid per fer un gran inventari sobre tots els productes de segona mà que s'hi podien trobar. Aquesta idea de negoci era l'embrió de Wallapop, l'aplicació de compravenda que Gómez va acabar cofundant amb David Muñoz i de la qual ja s'ha desvinculat de manera definitiva. Segons ha pogut saber l'ARA, a l'abril el consell d'administració de la companyia va votar a favor del desig de l'emprenedor de l'Hospitalet de Llobregat de deixar el càrrec de president, el qual ocupava des que el 2018 va cedir el rol de conseller delegat al nord-americà Rob Cassedy.
"Durant el seu temps com a president, l'Agustín ha aportat el seu lideratge inspirador, coneixement i experiència a la companyia, per la qual cosa l'equip de Wallapop li està profundament agraït", confirmen fonts de l'empresa catalana. Gómez es dedicarà a partir d'ara a "embarcar-se en nous projectes", com ja va suggerir en una entrevista a Eldiario.es i ha esperat a prendre aquesta decisió després de tancar l'última ronda de finançament de 157 milions d'euros. El fundador de l'apli vol dedicar "el seu poc talent" a ajudar els altres i a retornar "tot el que ha après a Wallapop" en els últims vuit anys.
Amb la sortida de Gómez també es van aprovar les revocacions com a consellers de Deven Parekh, director del fons amb seu a Nova York Insight Partners (accionista de Wallapop), i de Fabrice Grinda, fundador de la firma nord-americana FJ Lab, un altre dels inversors de l'empresa. A canvi, guanya una cadira al consell d'administració de la companyia Antoine Dresch, el soci director de Korelya Capital, el fons francès que va liderar l'última ampliació de capital de Wallapop.
15 milions d'usuaris a Espanya
Des dels seus inicis entre mercats ambulants de la perifèria, la companyia que va fundar Agustín Gómez ha arribat als 15 milions d'usuaris a Espanya, el mercat on s'ha acabat imposant després d'alguns intents a l'estranger que van acabar amb marxa enrere. En els últims anys la companyia ha invertit en millorar l'experiència de compravenda de productes de segona mà a través de Wallapop Envíos, la seva divisió de comandes a domicili gestionada conjuntament amb SEUR.