Freudenberg invertirà 10 milions a Catalunya en un planta de components d'automoció
Aragonès ha fet l'anunci en el seu viatge institucional a Alemanya
Stuttgart (Alemanya)Del viatge de dos dies a Alemanya del president de la Generalitat, Pere Aragonès, se n'esperava algun anunci econòmic. Finalment s'ha produït aquest dimecres des de la ciutat alemanya de Weinheim, al nord de l'estat de Baden-Württemberg. La multinacional Freudenberg invertirà 10 milions d'euros a Catalunya per obrir una fàbrica de components d'automoció a Parets del Vallès. No és una inversió puntual, ja que la companyia fa temps que està establerta en territori català. En concret, fa més de 50 anys.
Amb aquesta inversió, el grup tecnològic, que actualment compta a Catalunya amb cinc plantes i 650 treballadors, busca augmentar en un 15% la seva productivitat actual en la producció de components, amortidors i sistemes de direcció. Les noves instal·lacions substituiran una de les plantes actuals que ja té a la zona i tindran 6.500 metres quadrats. Per tant, no es tracta de fer una sisena planta, sinó reconvertir una de les que ja té ara. La multinacional assegura que les noves instal·lacions estaran altament robotitzades i operaran sense fer ús de combustibles fòssils. Precisament el debat sobre aquesta mena de combustibles ara està molt d'actualitat arran de la guerra a Ucraïna, i especialment a Alemanya, molt dependent del gas que arriba de Rússia.
Aragonès, que ha visitat les instal·lacions de la companyia i que fins i tot s'ha atrevit a fer de soldador improvisat, ha agraït la decisió de l'empresa –un projecte que compta amb el suport d'ACCIÓ, agència de la Generalitat– i ha reivindicat que forma part del "procés de reindustrialització de Catalunya" que la Generalitat vol implementar.
Sense nous llocs de treball
Aquesta inversió no suposarà la creació de nous llocs de treball, ja que es mantindran els de la planta actual, que serà reconvertida. Segons el CEO de l'empresa a Espanya, Jaume Cané, el que permetran els 10 milions no serà augmentar la plantilla, sinó canviar els processos de producció per augmentar la productivitat i garantir la "descarbonització". Freudenberg confia tenir la inversió enllestida el 2023, sempre que pugui salvar "la crisi de materials" que viuen actualment les empreses. De nou, doncs, posa la mirada en el conflicte entre Ucraïna i Rússia. També ha format part de la delegació catalana el conseller d'Empresa, Roger Torrent, que veu en aquesta inversió l'oportunitat d'"apuntalar" la presència d'aquesta multinacional del sector de l'automoció, un sector que a Catalunya ha viscut algunes decepcions recents, com la marxa de Nissan.
Aquesta empresa alemanya, d'arrel familiar malgrat tenir més de 48.000 treballadors per tot el món, a banda de fabricar components per a l'automoció, té divisions dedicades als productes de neteja, teles, lubricants i filtres industrials. Probablement el seu producte més conegut són les baietes Vileda.