Economia05/07/2019

FreeNow (MyTaxi) incorporarà la tarifa tancada a Barcelona

Després que l’Institut Metropolità del Taxi hagi donat llum verda a la tarifa tancada per al sector, aquesta mesura també arribarà a les aplicacions

Paula Solanas
i Paula Solanas

Els canvis al taxi, després d’anys d’enfrontament amb el model d’Uber i Cabify, no es poden donar per tancats. Després que l’Institut Metropolità del Taxi hagi donat llum verda a la tarifa tancada per al sector, aquesta mesura també arribarà a les aplicacions. FreeNow (el nou nom comercial de la plataforma MyTaxi) incorporarà aquesta opció en la seva operativa a Barcelona. La mesura de l’IMET permet que els taxis puguin fer com els VTC i mostrar al seu client el preu que pagaran pel trajecte abans d’acceptar-lo. “Ens permetrà cobrir una de les grans demandes que els passatgers tenien des de sempre”, explica a l’ARA el nou director per a Espanya de FreeNow, Jaime Rodríguez.

Cargando
No hay anuncios

El directiu es va incorporar al grup a principis de juny i fins ara havia sigut director a l’Estat de l’aplicació francesa per compartir trajectes de cotxe BlaBlaCar. Tot i que du poc temps a la companyia, Rodríguez insisteix que la seva tasca continuarà centrada en aconseguir una legislació més flexible per al taxi. Entre les seves propostes, planteja fer menys rígids els torns de descans per als taxistes perquè puguin circular en més franges i habilitar incentius a la competència com el taxi compartit. “Els VTC amb un mateix vehicle poden oferir més serveis perquè no tenen algunes limitacions”, defensa. En el cas de Madrid, la normativa permet que l’aplicació també pugui oferir preus flexibles amb fins a un 15% de descompte en funció de la demanda.

A Barcelona, FreeNow hi té la segona oficina més gran després de la seu central a Hamburg. Així doncs, a la capital catalana hi treballen un centenar d’empleats, principalment enginyers, i el grup pretén concentrar-hi el gruix del seu desenvolupament de software.

Cargando
No hay anuncios

Nou operador de mobilitat

El canvi de nom i imatge corporativa de FreeNow (una joint venture entre Daimler i BMW) forma part d’una estratègia per sumar nous negocis de mobilitat als serveis de taxi. Dins el paraigua de FreeNow, també hi operaran altres plataformes de transport, com ara flotes de patinets, bicicletes, cotxes i motos compartides. De moment aquest full de ruta arrencarà amb empreses que ja formen part de l’aliança (el carsharing de Car2Go i els patinets de Hive), però Rodríguez no descarta incorporar altres companyies.