Economia12/09/2019

Cancel·lar un trajecte costarà 5 euros als usuaris de FreeNow (MyTaxi)

El pagament també s'exigirà si la persona no és al punt de recollida a l'hora pactada

Paula Clemente
i Paula Clemente

BarcelonaLa transformació corporativa de MyTaxi en FreeNow no s'ha limitat a un canvi de nom. La prova més clara és que la plataforma per cridar i reservar taxis va comunicar ahir als seus usuaris que a partir del 14 de setembre s'instaurarà un cost per als trajectes cancel·lats. La mesura és una de les decisions incloses en el canvi de termes i condicions que s'aplicarà a mitjans d'aquest mes, i que també comporta l'adaptació a la nova normativa europea de pagaments digitals.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tal com explica l'empresa, la cancel·lació "es pot fer ràpidament mitjançant l'aplicació, però en algunes ocasions aquesta cancel·lació tindrà un cost". El cost serà de 5 euros i s'aplicarà, per exemple, si l'usuari decideix anul·lar l'ordre de crida de taxi un cop hagin passat dos minuts o més des que el conductor l'hagi acceptat, o si el conductor ha avançat 150 metres o més en direcció al punt de recollida. Això s'aplicarà, també, si el conductor és a una distància de menys de 100 metres de l'usuari.

Cargando
No hay anuncios

A més, avisa FreeNow, si la persona no és al punt de recollida acordat amb el taxista en els 5 minuts posteriors a l'arribada del conductor i aquest decideix cancel·lar el trajecte, se li cobraran igualment aquests 5 euros. No hi haurà excepcions en cas que s'hagi sol·licitat fer el pagament en efectiu: si l'empresa considera que s'ha donat un dels escenaris esmentats, el cobrament es farà automàticament a la targeta bancària associada al compte. I si aquest cobrament no es pogués fer, el compte quedaria suspès fins que se liquidessin els pagaments pendents.

Cargando
No hay anuncios

"L'objectiu d'implantar una política de cancel·lació és evitar l'ús fraudulent de l'aplicació en favor dels nostres conductors, per evitar que perdin temps, combustible i la possibilitat d'acceptar una altra carrera", ha explicat la companyia a l'ARA. "És perfectament comprensible que tothom pot necessitar cancel·lar un servei davant d'un imprevist o si el conductor triga més de l'esperat i intentarem aplicar aquesta política de la forma més raonable possible", afegeix.

Precisament en aquests moments, confessa FreeNow, l'empresa està estudiant quin barem aplicar a l'hora d'una cancel·lació, per fer que sigui una política "justa". A més, defensen, "aquesta és una pràctica estàndard en mobilitat i FreeNow segurament sigui una de les últimes aplicacions en implementar-la". De fet, conclouen, fins ara les compensacions en aquest sentit les estava cobrint directament l'empresa.