Ford garanteix la càrrega de treball a la fàbrica d'Almussafes amb un nou vehicle
La mesura representa un baló d'oxigen per a una planta que a partir del 17 d'abril només produirà un cotxe
ValènciaLa direcció de Ford s'ha compromès a assignar a la planta d'Almussafes la fabricació d'un vehicle de passatgers amb el qual les instal·lacions valencianes "mantindran suficient càrrega de treball" mentre es decideix com la companyia transita fins a la producció del cotxe elèctric. Així ho ha explicat aquest dijous la UGT, sindicat que lidera el comitè d'empresa, que dimecres es va reunir amb el president de l'empresa, Jim Farley, a la ciutat anglesa de Dunton.
Tot i l'alleugeriment que suposa l'anunci, no serà fins al pròxim 10 d'abril en una reunió a la ciutat alemanya de Colònia, quan la companyia oferirà més detalls, especialment, quin serà el nou model i quantes unitats es produiran. A hores d'ara Ford tan sols ha explicat que pretén produir a Europa un nou vehicle "multienergia" i que aquest es fabricarà a Almussafes.
La notícia representa un baló d'oxigen per a una planta valenciana que en l'últim lustre ha vist reduïda la seva càrrega de treball notablement. Si ara fa uns anys a les seves instal·lacions es produïen cinc models, a hores d'ara només se'n fabriquen dos, i a partir del 17 d’abril únicament un. Aquesta disminució ha estat justificada per la companyia per l'escassa demanda de vehicles elèctrics i per la competència dels fabricants asiàtics.
La menor venda de cotxes ha provocat una disminució de la plantilla de la fàbrica d'Almussafes, que no supera els 4.900 treballadors, quan fa pocs anys era de més de 7.000. De fet, en aquests moments s'està aplicant un expedient de regulació temporal d'ocupació que afecta 700 empleats.
Una decisiva concessió dels treballadors
La incertesa a la planta valenciana es produeix malgrat que el 2022 va ser triada per acollir la producció dels nous vehicles elèctrics de Ford a Europa. En l'aposta per Almussafes van ser clau el pacte de contenció salarial, una flexibilitat horària, l'ampliació de la jornada i la reducció de la plantilla de 1.144 empleats.
Els dubtes de Ford es van evidenciar aquell mateix any quan l'empresa va renunciar a les ajudes de 106 milions per a la producció de vehicles elèctrics. En una segona convocatòria, però, va rebre 37,6 milions per establir una planta d'acoblament de bateries a la fàbrica d'Almussafes. Malgrat això, al novembre la companyia va comunicar que paralitzava "qualsevol inversió".