El futur de l'aeroport del Prat

Foment demana un gran pacte per ampliar l'aeroport del Prat

Aena condiciona l'ampliació a allargar la tercera pista, cosa que faria desaparèixer els aiguamolls que hi ha al costat

ARA
i ARA

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha demanat un pacte institucional per l’ampliació de l’aeroport del Prat i per convertir-lo en un hub internacional. El líder patronal ha apel·lat a la responsabilitat de les administracions, començant perquè "Aena es posi d’acord amb el Port de Barcelona" i seguint per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, els ajuntaments del Baix Llobregat i les autoritats europees.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Fa temps que Aena planteja la possibilitat d’ampliar l’aeroport del Prat amb una terminal satèl·lit que ja està projectada però que té l'oposició de la Generalitat i alguns ajuntaments.

Cargando
No hay anuncios

Aena ha condicionat l’ampliació al fet que també es permeti més trànsit aeri. Aquesta empresa controlada per l’Estat i presidida per Maurici Lucena defensa que el millor seria ampliar la tercera pista, que quan es va construir es va fer més curta del que en principi pertocaria per no tocar els aiguamolls que hi ha al costat de l’aeroport. Ampliar aquesta pista, per tant, suposaria la desaparició d'aquestes zones naturals protegides. Sánchez Llibre ha proposat que es compensi aquesta pèrdua amb la creació de noves zones protegides en una proporció d'1 a 10.

El conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, ha dit reiteradament que aquesta ampliació és "impossible" tal com està plantejada. De fet, també ha recorda que encara no s'han fet les actuacions acordades amb la UE per compensar les ampliacions del port de Barcelona i l'aeroport del Prat que es van fer fa més d'una dècada.

Cargando
No hay anuncios

Per a Foment del Treball "no es pot perdre aquesta oportunitat" perquè suposaria una inversió de 1.700 milions d’euros entre el 2022 i el 2026. A més, amb la nova terminal la infraestructura permetria acollir 70 milions de passatgers anuals, en comparació amb els 55 milions que té com a sostre la instal·lació tal com està actualment. El 2019, just abans de la pandèmia, prop de 53 milions de persones van passar pel Prat, de manera que quan es torni a la normalitat la instal·lació ja estarà pràcticament al seu límit.

Foment ha anunciat que en els propers dies farà extensiu el seu posicionament al conjunt d’entitats econòmiques, socials i cíviques (ha citat Pimec, la Cambra de Barcelona, el Cercle d’Economia, Esade, Iese i el RACC, entre d’altres). El seu objectiu és aconseguir el màxim de suports i mirar d’establir un full de ruta perquè la inversió no es perdi a finals de juliol, que és quan expira el termini per decidir si es fa.