Economia 19/12/2016

Fnac tancarà la seva botiga a Diagonal Mar 15 anys després

El tancament de la botiga a Diagonal Mar arriba en un moment dolç per al centre comercial, que funciona a bon ritme

Paula Solanas
2 min
Fnac tancarà la seva botiga  a Diagonal Mar 15 anys després

La cadena francesa Fnac tancarà al febrer la seva botiga al centre comercial Diagonal Mar quinze anys després d’haver-la inaugurat, segons ha pogut saber l’ARA de fonts pròximes a l’operació. El motiu: la multinacional no s’ha posat d’acord amb el centre comercial en el preu del lloguer, i ha optat per marxar. Concretament, es tracta d’un local de dues plantes i 2.000 metres quadrats i va ser la tercera obertura de la companyia a Barcelona, després de les botigues de l’Illa Diagonal i el Triangle. Ni Fnac ni Diagonal Mar van voler fer cap comentari.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Així doncs, l’obertura d’una nova botiga Fnac al centre comercial Glòries, anunciada el mes passat, en realitat no suposarà l’ampliació del nombre de locals com semblava inicialment, sinó la substitució d’un per l’altre. La nova botiga de Glòries (amb qui la Fnac sí que s’ha posat d’acord per tenir un preu de lloguer més barat que el que tenia a Diagonal Mar) s’obrirà aproximadament quan es tanqui la de Diagonal Mar. En total, doncs, Fnac mantindrà cinc locals a Barcelona. A més dels esmentats, l’empresa té botigues a La Maquinista i a les Arenes.

El tancament de la botiga a Diagonal Mar arriba en un moment dolç per al centre comercial, que funciona a bon ritme i va registrar un 9% més de vendes l’any passat. Segons les fonts consultades, aquest va ser el motiu pel qual el centre no volia un lloguer tan baix com el que demanava Fnac. A l’estiu el Deutsche Bank va comprar Diagonal Mar per 500 milions, en l’operació immobiliària més important de l’any a Barcelona.

Amb tot, Fnac va anunciar aquest estiu que vol duplicar la seva presència a Espanya en cinc anys, amb l’obertura de 25 botigues noves. La més recent va ser a les comarques gironines -al centre comercial Espai Gironès-, on la cadena encara no tenia presència. La nova estratègia de Fnac se centra en l’obertura de botigues de format petit i, també, en ciutats mitjanes i no només en grans capitals.

La cadena francesa ha sigut un dels negocis que més ha patit el creixement de gegants del comerç electrònic com Amazon, que és més fort en els sectors que domina Fnac: els productes culturals i la tecnologia. És per això que l’empresa francesa ha impulsat el canal de vendes online, amb mesures com l’entrega a domicili en dues hores.

stats