Fluidra compra una empresa sud-africana per 17 milions
La companyia cotitzada catalana Fluidra, especialitzada en piscines i tractament d’aigua, fa un pas important en la internacionalització al continent africà. La multinacional ha completat la compra de l’empresa sud-africana WaterLink per 17 milions d’euros, segons va notificar ahir a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Fluidra ha adquirit el 72% de la companyia després d’haver rebut les aprovacions de les autoritats sud-africanes. Amb aquesta operació, l’empresa catalana que dirigeix Eloi Planes vol potenciar el creixement a l’hemisferi sud, impulsar la desestacionalització del negoci i explorar nous mercats dins dels països subsaharians.
WaterLink té una quota de mercat de més del 30% a Sud-àfrica, amb unes vendes de 32 milions d’euros anuals. L’empresa té quatre centres productius i deu delegacions comercials repartides pel país, que és el sisè mercat mundial de piscines, amb un parc de gairebé 800.000 piscines residencials i 2.000 de públiques. Fluidra va obrir la seva primera filial a Sud-àfrica l’any 2009 amb delegacions a Johannesburg i Ciutat del Cap. Al maig, la multinacional va dir que buscava “alguna adquisició” a l’hemisferi sud per créixer més ràpid. Uns mesos abans, al març, ja havia comprat l’australiana Price Chemicals, dedicada al tractament d’aigua, per ampliar la seva presència en aquest mercat.
Malgrat que va començar l’any amb pèrdues de dos milions, Fluidra té perspectives positives de futur. Els números vermells del primer trimestre van ser un 46% inferiors als del 2014. Fluidra va tancar l’any passat amb un benefici de 6,6 milions, davant les pèrdues de 10 milions del 2013. Ha canviat la seva estructura directiva i ha creat dues direccions generals, una de negoci i l’altra corporativa.
Expansió internacional
Fluidra està encarant una nova etapa de creixement a l’estranger, després que la crisi del sector de la construcció deixés tocat el seu negoci a Espanya, que depenia d’aquesta activitat. Ara la multinacional catalana opera en un total de 43 països a través de 150 delegacions i centres de producció i els seus productes arriben a més de 170 països. La companyia té una plantilla d’uns 3.600 treballadors a tot el món.