Fira de Barcelona obté ingressos rècord de 150 milions, quasi un terç gràcies al MWC
L'organisme, participat per l'Ajuntament i la Cambra de Comerç, vincula l'augment del negoci als salons propis i l'expansió internacional
BarcelonaFira de Barcelona tancarà aquest 2014 amb números rècord. Els 62 salons, fires i congressos organitzats enfilaran la facturació fins als 151 milions d'euros i el benefici bruc (Ebitda) se situarà vora dels 20 milions d'euros, segons ha explicat aquest dijous el director general de l'organisme, Agustí Cordón. El resultat "excepcional" respon a congressos i fires que no estaven previstos i han acabat venint a Barcelona, així com a la bona marxa dels salons propis i a l'extratègia internacional.
El 2014 ha estat marcat marcat per fites importants com l'èxit un any més del Mobile World Congress, que aporta gairebé un terç dels ingressos anuals. També ha estat any d'Alimentaria (se celebra un any si i un no), que és la segona cita més rendible i aporta el 20% dels ingressos, ha explicat Cordón. La triada de salons més rellevants la completa l'Smart City Expo, del qual s'ha fet una rèplica a nivell menys global Kyoto i aviat es fara a Montreal.
Les fortaleses també van observar-se en altres salons barcelonins com el Saló Nàutic, que va créixer per primer cop en la crisi en una mostra que la recuperació econòmica avança, ha explicat Cordón.
Pel que fa als congressos, el responsable de la Fira ha subratllat el creixement i lideratge que vol tenir Fira de Barcelona en dos àmbits: el mèdic (el 2014 se n'han celebrat tres de primer ordre) i el tecnològic.
El president de Fira de Barcelona i de Freixenet, Josep Lluis Bonet, ha subratllat que el 2014 confirma l'organisme com a "líder clar" dins del negoci firal a Espanya i un referent a Europa i al món. Ha destacat el poder que demostra la marca Barcelona i com exerceix d'iman per atraure cada cop nous esdeveniments referents a nivell global.
Cordón ha corroborat el lideratge indiscutible a Espanya, donant per acabades les "guerres" del passat amb Madrid en alguns sectors com l'automòbil. El Saló de l'Automòbil de Barcelona, que celebrarà nova edició l'any que ve, és l'únic reconegut a nivell internacional, ha dit.
Expansió internacional
La Fira ha dut els últims anys el seu model a fora, en una estratègia d'internacionalització que ha resultat clau, ha explicat Bonet en roda de premsa. La seva presència s'estén a una quarantena de països.
Recentment s'han signat cinc contractes a Doha que començaran a donar fruits l'any que ve. A Qatar ja s'han celebrat un saló de l'automòbil i un de joieria de luxe en col·laboració amb un soci local i ara es mira cap al sector de la moda i infantil. L'aspiració és posicionar-se com un dels actors de referència en el mercat de l'Orient Mitjà.
El negoci de la consultoria que desplega Fira de Barcelona també creix a l'exterior. Per exemple, acaben d'arribar a un acord per assessorar en tota la construcció i organització del recinte firal de la capital de Mongòlia, Ulan Bator.