Farmacèutiques

Pfizer entrarà al mercat de fàrmacs per perdre pes

El gegant nord-americà vol competir amb els rivals Eli Lilly i Novo Nordisk en un sector que mourà 130.000 milions de dòlars anuals

ARA
i ARA

Pfizer vol entrar de ple al mercat dels fàrmacs per baixar de pes. El grup farmacèutic té previst provar una píndola diària per perdre pes en proves mitjanes a finals d'aquest any, ja que l'empresa –que passa un moment de dificultats– posa la seva esperança en el fàrmac experimental en la seva ruta cap a un mercat que es preveu que mourà més de 130.000 milions de dòlars anuals.

Inscriu-te a la newsletter Què en farem, del Black Friday?Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons explica el Financial Times, el fabricant farmacèutic de Nova York va dir dijous que començaria els estudis per avaluar la dosi òptima de la píndola per perdre pes durant la segona meitat d'aquest any. La píndola es basa en el compost danuglipron, un pèptid semblant al glucagó, o GLP-1, similar als que s'utilitzen en fàrmacs populars per perdre pes de Novo Nordisk o Eli Lilly.

Cargando
No hay anuncios

Els ingressos de Pfizer el primer trimestre van caure un 20% interanual, fins als 14.800 milions de dòlars, per una forta caiguda de les vendes de la seva vacuna i la píndola de tractament de la covid Paxlovid. Amb els fàrmacs per perdre pes, Pfizer espera recuperar els bons números: les accions de la farmacèutica, que s'han reduït a més de la meitat comparat amb els màxims de l'era de la pandèmia, van pujar un 1,3% poc després de la campana d'obertura de Wall Street dijous, després de saber-se aquest nou interès de mercat.

Cargando
No hay anuncios

L'anunci arriba quan Pfizer lluita per convèncer els inversors que pot trobar un camí cap al creixement després de la pandèmia de la covid, ja que les vendes de la seva vacuna i altres productes del virus han caigut en picat. La píndola de pèrdua de pes de Pfizer, encara que tingui èxit, haurà de posar-se al dia amb els fàrmacs competidors. Novo Nordisk i Eli Lilly, ja estan generant milers de milions de vendes a partir dels seus productes per perdre pes; mentre que Wegovy i Zepbound estan provant píndoles per perdre pes en assaigs de fase tres. Mentrestant, les biotecnològiques Zealand Pharma, Structure Therapeutics i Viking Therapeutics també estan provant píndoles per perdre pes, i altres empreses com AstraZeneca i Amgen s'afanyen a trobar una entrada en un mercat molt lucratiu.

El mercat de la pèrdua de pes

Goldman Sachs va actualitzar aquest any la seva previsió de la mida del mercat mundial de medicaments per a la pèrdua de pes en un màxim de 130.000 milions de dòlars, calculant que 19 milions d'adults nord-americans rebran els medicaments per perdre pes.