La farmacèutica Uriach consolida el creixement i compra la marca de crema muscular Fisiocrem

El grup va facturar 120 milions l'any passat, un 10% més que l'any anterior, i preveu augmentar el ritme aquest 2015 amb l'ull posat als mercats emergents internacionals

Oriol Segarra
Júlia Manresa
20/05/2015
2 min

BarcelonaEl grup català Uriach, una de les farmacèutiques més antigues de l’Estat espanyol, ha tancat la compra de la marca de crema muscular Fisiocrem a l’empresa FC Resources, amb seu a Sant Julià de Vilatorta. Així ho ha anunciat el seu conseller delegat, Oriol Segarra, que també ha donat a conèixer els resultats de l'últim exercici del grup farmacèutic. Uriach va facturar 120 milions l'any 2014, un 10% més que l'exercici anterior, i preveu continuar amb aquest ritme de creixement i, fins i tot, arribar al 15% per a aquest 2015.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En aquest context de creixement i consolidació d'un nou pla estratègic iniciat l'any 2013 amb la mateixa incorporació d'Oriol Segarra en la gestió de la companyia, Uriach ha anunciat aquesta operació de la qual no ha volgut desvetllar l'import, però que la farmacèutica espera amortitzar en els propers dos anys. No es tracta de la compra de la companyia, sinó que Uriach n'ha adquirit només la marca per distribuir-la de manera exclusiva a Espanya, Portugal, Itàlia i l'Amèrica Llatina. La farmacèutica catalana, que fabrica Aero-Red, Biodramina o Utabon, no produirà la crema, sinó que la vendrà als països acordats, països on Fisiocrem encara no ha arribat, amb l'excepció d'Espanya i Portugal. Per a la resta de països on ja es comercialitza serà FC Resources qui continuarà venent aquesta marca.

Amb aquesta operació, Uriach passa també a incorporar sis persones més al seu equip, que ara té 530 treballadors, i aposta per una línia de productes que no tenia desenvolupada, però que “lliga amb la nostra aposta pels productes d’origen natural i de 'Consumer Health' [salut del consumidor]”, ha detallat, Segarra.

La tercera d'un llistat creixent de noves marques

De fet, Uriach ja va comprar l'any passat dues noves marques, Halibut i Innovage, i continua buscant com ampliar el llistat de firmes que distribueix tant dins com fora de l’Estat espanyol, amb l’objectiu d’aconseguir que les seves exportacions arribin a ser la meitat de la facturació l’any 2017. Actualment encara no arriben al 40%, però esperen assolir-lo a finals del 2015.

"Esperem convertir Fisiocrem en un dels nostres productes insígnia", ha afirmat el conseller delegat. Aquesta marca, pròpia del sector de la fisioteràpia, va facturar l’any passat set milions d’euros al mercat espanyol i ha anat creixent amb força els últims anys, molt lligada al creixement del món de l’esport i a la recomanació per part de professionals.

Uriach va néixer l'any 1838 i actualment té 530 treballadors, també més que l'any anterior, quan eren aproximadament uns 490. La farmacèutica té dues fàbriques al Vallès, una a Sant Fost de Campsentelles i l'altra a Palau Solità i Plegamans, on recentment ha invertit 15 milions d'euros per a millores en les instal·lacions.

stats