Facua demana multes per a Carrefour, Dia i Lidl per les maquinetes d'afaitar femenines

L'associació diu que apliquen una "taxa rosa" que fa que siguin un 171% més cares que les altres

La prestatgeria d’un supermercat.  Els productes de marca blanca van créixer imparables durant la crisi i ara s’han estancat.
Ara
15/05/2018
1 min

BarcelonaL'associació de consumidors Facua-Consumidors en Acció ha presentat diverses denuncies per demanar sancions econòmiques a les cadenes de supermercats Carrefour, Dia i Lidl per la seva "taxa rosa fraudulenta" en la venda de maquinetes d'afaitar dirigides al públic femení, que arriben a ser fins a un 171% més cares que altres que tenen característiques idèntiques.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Facua considera que aquestes empreses "poden estar incorrent en publicitat enganyosa" per vendre a un preu més alt maquinetes que no presenten cap avantatge respecte a les que s'ofereixen a homes, segons ha explicat l'organització en un comunicat.

L'única diferència entre les maquinetes que aquestes empreses dirigeixen al públic femení consisteix en la utilització de les paraules 'Women', 'Lady' i 'Miss' i en l'ús del color rosa tant en el mateix producte com en l'empaquetat. En les que ofereixen a homes, però, fan servir els colors blau o gris i en dos dels casos inclouen la paraula 'Men' en l'etiquetatge.

La llei de competència deslleial assenyala que aquesta publicitat es considera enganyosa quan la "presentació indueix o pot induir a error als destinataris i són susceptibles d'alterar el seu comportament econòmic", i si incideix sobre "el preu o la seva fixació o l'existència d'un avantatge específic respecte al preu".

Facua també considera que aquesta diferenciació dels productes pot incórrer en una discriminació de gènere en les consumidores que vagin a aquests establiments. L'associació ha interposat les denúncies contra Carrefour i Dia davant la direcció general de Consum de la Comunitat de Madrid, mentre que en el cas de Lidl s'ha dirigit a l'Agència Catalana del Consum, perquè és en aquestes comunitats on les empreses tenen els seus domicilis.

stats