La facturació de Comsa Emte ascendeix a 2.031 milions però cau un 2,4%
L'activitat d'infraestructures es va mantenir com un dels pilars del creixement exterior, arribant a una facturació de 1.088 milions d'euros, de manera que suposa pràcticament la meitat del negoci
BarcelonaEl volum agregat de negoci total de Comsa Emte va pujar a 2.031 milions d'euros el 2010, amb un descens del 2,4% respecte a l'any anterior, segons el comunicat de resultats remès per la constructora catalana.
L'activitat d'infraestructures, malgrat el descens de la seva facturació al mercat espanyol, es manté com un dels pilars del creixement exterior, arribant a una facturació de 1.088 milions d'euros, de manera que suposa pràcticament la meitat del negoci.
El repartiment per negocis es va situar en: 5,3% per a infraestructures, enginyeria i sistemes va representar el 31,8%, medi ambient el 8,8%, mentre que el 5,9% restant, pertany a l'activitat de transport i logística, concessions i energies renovables. La cartera de contractació del grup arriba a 3.137 milions.
Els fons propis de la constructora es van incrementar i van ascendir a 405 milions d'euros, mentre que les inversions en l'exercici 2010 van superar els 115 milions. El grup disposa d'una plantilla de 9.540 persones, de les quals més de 2.500 desenvolupen la seva activitat en mercats de fora d'Espanya.
La contractació exterior de l'empresa va créixer un 48% fins arribar a 684 milions d'euros (el 2009 es va situar en 351 milions). Aquest import representa més d'un 30% dels nous contractes del grup.
El volum més significatiu dels nous contractes es manifesta en les línies tradicionals del Grup, infraestructures i sistemes i tecnologia, i els països de més aportació a aquesta cartera són: Polònia, Xile, l'Argentina, França i Alemanya. Amb presència permanent a catorze països, l'empresa va iniciar activitat a Brasil, Perú, i l'Equador i ha inaugurat oficines als Estats Units. La facturació dels negocis en l'àmbit internacional va augmentar un 15%, superant els 315 milions d'euros.
Una de les iniciatives estratègiques de l'empresa va ser l'adquisició, al costat de l'empresa Ficosa, de les capacitats d'investigació i els actius que tenia la multinacional Sony a Viladecavalls (Barcelona).