Facebook guanya més que mai però cau a la borsa
Els inversors castigue els canvis que redueixen les hores d'ús de la xarxa social
BarcelonaFacebook va guanyar l'any passat 15.934 milions de dòlars, una xifra rècord per a la companyia fundada per Mark Zuckerberg. La xifra de beneficis es va disparar un 56% i va superar les expectatives dels analistes. La facturació de la xarxa social va assolir els 40.653 milions, un augment del 47%.
Paradoxalment, després d'aquests resultats la cotització borsària de Facebook va caure més d'un 3%. La davallada va ser la resposta a un anunci sobre els canvis introduïts recentment en la plataforma, que haurien reduït el temps que els usuaris passen a la xarxa social.
L'empresa argumenta que, amb els canvis introduïts, pretén que els usuaris interactuïn més entre ells, de forma que s'ha donat prioritat a la informació personal i no a la corporativa. Un exemple seria la reducció dels vídeos virals, mesura amb la qual s'haurien perdut més de 50 milions d'hores diàries d'utilització de la xarxa.