Economia08/11/2019

Facebook Espanya factura onze vegades més el 2018 després de declarar els seus ingressos al país

La tecnològica assegura haver guanyat només 530.000 euros l'any passat

Ara
i Ara

BarcelonaFacebook Espanya va registrar una facturació de més de 112 milions d'euros l'any passat, una xifra onze vegades superior a la registrada el 2017, quan la companyia assegurava haver facturat al voltant de 10 milions d'euros. El fort increment es deu més a una qüestió fiscal que a una millora pura dels seus ingressos: des de l'1 de juliol l'objecte social de la tecnològica a Espanya va deixar de ser només la prestació de serveis de publicitat i màrqueting a Internet, i s'hi va afegir el seu paper com a revenedor de serveis de publicitat per a clients espanyols.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En altres paraules: l'empresa ha passat a declarar 97 milions d'euros en termes de despesa directa quan el 2017 aquesta era una partida d'import zero. Aquell mateix any, els paradise papers, els papers de Panamà o Luxleaks van posar de manifest que Facebook, entre altres grans companyies de l'estil, empraven tota una sèrie d’estratègies per evitar pagar grans quantitats de diner a hisenda. La de Facebook era declarar una xifra de negoci inferior a la real per reduir la quantitat d'impostos obligatoris a pagar. Ho feia relacionant la filial espanyola només amb serveis de venda i màrqueting, i registrant a Irlanda els ingressos per publicitat (la gran majoria del seu negoci).

Cargando
No hay anuncios

De fet, l'última memòria publicada al Registre Mercantil detalla que Facebook Espanya va registrar el 2018 una despesa de 95 milions d'euros abonats a Facebook Irlanda.

Cargando
No hay anuncios

Així, el resultat net de la filial espanyola de la xarxa social el 2018 supera els 530.000 d'euros, fet que contrasta amb les pèrdues netes de 950.000 milions declarades l'any anterior. Tot i això, la xifra és considerablement menor a la que s'espera que guanyi una empresa de les dimensions de Facebook. Sobretot si es té en compte un indicador complementari a aquest últim: la companyia, que té només 39 empleats a Espanya, assegura que va destinar 8 milions d'euros a despeses de personal (un 30% més que l'exercici previ). Això implicaria que, de mitjana, els treballadors de Facebook Espanya guanyen uns 200.000 euros l'any.