Economia13/09/2017

Els fabricants de cotxes europeus reclamen flexibilitzar les exigències de reducció de CO2

L’associació comunitària condiciona rebaixar el 20% dels gasos contaminants a l’evolució del sector

Natàlia Vila
i Natàlia Vila

Frankfurt, AlemanyaL’associació de fabricants de cotxes europea, ACEA, s’ha avançat a la Comissió Europea i ha posat sobre la taula la seva proposta de reducció de gasos contaminants per al 2030. Els fabricants proposen una rebaixa del 20% addicional del CO2 permès per al 2021. El sector, però, condiciona aquesta millora a l'evolució de la transició industrial cap el cotxe elèctric. Per això també han demanat aquest matí una legislació comunitària sobre emissions menys restrictiva i més flexible. En el marc del Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt, l’IAA 2017, el president dels fabricants, Dieter Zetsche, ha assegurat que els límits establers per al 2021 "haurien de ser la base de sortida i no la data límit per aconseguir la reducció".

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Zetsche també ha remarcat que la seva proposta també "està en la línia del que es reclama a altres sectors industrials i s’adequa al marc legal sobre clima i energia de la Comissió Europea i als acords globals de París". Els fabricants de vehicles insisteixen en la importància que les lleis mediambientals siguin comunes i flexibles: "Les restriccions són diferents de ciutat a ciutat i de país a país i això que som en un mercat comú", ha lamentat el president de l’associació, que considera que consensuar unes lleis adaptades al sector és l'única manera de garantir que la transició industrial dels motors tradicionals als motors elèctrics "no deixa cap país enrere": "No podem assumir que tots som Alemanya o Holanda; ens hem d’assegurar que mantenim tothom a bord d’aquest canvi, que avancem junts", ha argumentat Zetsche.

Cargando
No hay anuncios

Per aconseguir-ho l’associació de fabricants europeus ha proposat que el marc legal es revisi i s’adapti a la indústria, és a dir, que pugui modificar-se en funció de l’evolució de les vendes, la producció de bateries i les xarxes de supercarregadors. Fins i tot han proposat la data de revisió per al 2025.

Malgrat tot, els fabricants han volgut demostrar que estan a favor de les reduccions de gasos contaminants: "Volem contribuir a millorar la qualitat de l’aire dels nostres països i ciutats i donem màxim suport a la reducció de les emissions". "Això hauria de calmar la confusió que hi ha també entre les autoritats", ha afegit Zetsche.