Economia01/09/2016

La fàbrica d'Alstom a Santa Perpètua rep un encàrrec de 200 M€

Fabricarà 20 nous trens i vagons addicionals per al metro de Lima

Xavier Grau
i Xavier Grau

BarcelonaUna bona notícia per a la planta d'Alstom a Santa Pèrpetua. La companyia ha anunciat que ha rebut l'encàrrec per a fabricar 20 nous trens per a la línia 1 del metro de Lima, al Perú, a més de construir vagons addicionals per ampliar la capacitat dels trens que actualment hi circulen, que també van ser fets a Santa Perpètua.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els nous trens del metro de Lima es dissenyaran i fabricaran a Santa Perpètua i els tècnics d'aquesta factoria també s'encarregaran de posar en marxa el material rodant. L'entrega de la comanda està prevista que finalitzi el 2019.

Cargando
No hay anuncios

La companyia ha signat el contracte d'aquest encàrrec amb Graña y Montero Ferrovias, que és la concessionària de la línia 1 del metro de Lima.

Aquesta línia té 34 quilòmetres de llargària amb 26 estacions, i travessa la capital peruana des del sud, a l'estació de Villa El Salvador, fins al nord, a San Juan de Lurigancho. La línia es va inaugurar el 2011 i ha anat guanyant viatgers fins arribar als 320.000 usuaris diaris.

Cargando
No hay anuncios

Amb els nous trens i cotxes que fabricarà Alstom a la fàbrica de Santa Perpètua, la línia multiplicarà per més de dos la seva capacitat de transport, i passarà dels 20.000 viatgers l'hora fins als 48.000.

Els trens disposaran d'aire condicionat, sistemes d'informació al viatger, seients i rampes per a viatgers amb mobilitat reduïda. Es tracta d'uns trens que són una evolució de la sèrie 9.000 de la companyia que circula al metro de Barcelona, desenvolupada també a Santa Perpètua, i que s'ha convertit en una referència mundial en el sector.

Cargando
No hay anuncios

La planta de Santa Perpètua d'Alstom, inaugurada el 1994, dedica actualment el 90% de la producció als mercats internacionals, malgrat que també aposta per Espanya i va presentar-se al macroconcurs de Renfe per als nous tres d'alta velocitat, que es va anul·lar finalment per tracte discriminatori als fabricants sense instal·lacions industrials a Espanya, en aquest cas la canadenca Bombardier.

La fàbrica va patir la crisi econòmica, però l'any passat va començar a contractar personal, bàsicament per l'increment de les comandes des de l'estranger.