Europastry compra la majoria del fabricant de pa congelat Wenner Bakery per créixer als EUA
La companyia catalana obrirà després de l'estiu una nova planta de brioixeria congelada a Holanda per duplicar producció a Europa
BarcelonaEuropastry redobla l'aposta pel mercat nord-americà i pren el control del fabricant de pa congelat Wenner Bakery. L'empresa catalana va entrar a l'accionariat de Wenner fa dos anys amb un 30% i ara n'ha adquirit la majoria i en controlarà la gestió, segons ha explicat aquest dilluns el president d'Europastry, Jordi Gallés.
Wenner Bakery té una facturació anual de 115 milions de dòlars i acaba de posar en marxa fa tot just una setmana una tercera planta de producció a New Bruinswick que ha suposat la creació de 250 llocs de treball. L'empresa es dedica a la producció de pa rústic i "amb valor afegit" i Europastry confia en aprofitar la xarxa de distribució de Wenner als EUA per introduir també tota la seva gamma de brioixeria.
El mateix Gallés ha reconegut que en un futur no descarten poder aprofitar les instal·lacions productives nord-americanes per començar a fabricar localment productes Europastry. De moment, però, l'empresa catalana es proposa consolidar aquesta aposta pel mercat nord-americà, tot i que Gallès no ha fet públic l'import de l'adquisició ni el percentatge concret que Europastry controlarà a Wenner perquè els actuals socis a l'empresa, el fons de capital risc Frontenac, així els ho han demanat.
Els plans de creixement d'Europastry aquest 2015 passen per unes inversions de 30 milions d'euros en total a les seves plantes de producció a Espanya. Després de l'estiu, a més, entrarà en funcionament una planta de brioixeria congelada a Holanda on s'han invertit uns 24 milions d'euros i que permetrà duplicar la producció de Dots que avui es concentra a la planta de Rubí per abastar tot el mercat europeu. El 30% de la producció es destina a l'exportació.
Un centre d'R+D a Sant Joan Despí
Aquest any, Europastry s'ha venut la seva filial El Molí Vell que aglutinava cadenes de forns de pa que eren propietat del grup com Santa Gloria o la mateixa Molí Vell. L'antiga seu d'aquesta empresa, a Sant Joan Despí, serà el nou centre de referència d'R+D per al grup. Hi treballen unes 60 persones entre la petita fàbrica i el departament d'innovació, ha explicat Gallés.
La venda de El Molí Vell, ha explicat, ha estat un moviment estratègia per acabar amb els problemes que generava ser un gran fabricant industrial de pa i brioixeria i, en paral·lel, tenir forns de pa que acabaven sent competència d'alguns dels seus clients. Europastry és proveïdor de molts punts de venda petits i mitjans i també té grans clients com les cadenes de cafeteries Starbucks a Espanya, els forns Granier, la cadena 100 Montaditos o Áreas, entre d'altres.
El grup va facturar l'any passat 429 milions d'euros, un 7% més que que el 2013. El 23% d'aquesta facturació va venir de la quarantena de mercats on és present a l'exterior. Europastry té producció a cinc països i en total, compta amb 14 centres de producció. La plantilla està formada per 1.800 persones, però creixerà fins a superar les 2.000 amb la incorporació del personal de la nova planta dels EUA, ha explicat Gallés.