ALIMENTACIÓ
Economia20/01/2015

Espinaler aterra a Hong Kong amb una vermuteria

La centenària marca dispara un 50% els ingressos el 2014 i segueix amb la seva política d’expansió

Elena Freixa
i Elena Freixa

BarcelonaL’empresa familiar Espinaler, coneguda per la seva salsa especial per amanir els productes propis del vermut, ja ha posat els dos peus al mercat asiàtic amb projectes oberts a la Xina i el Japó. Els productes de l’empresa de Vilassar de Mar han aterrat a Hong Kong fa pocs dies de la mà de la cadena de botigues delicatessen Legouter, que ha obert la primera d’una sèrie de vermuteries que projecta a la Xina. LGB La Mer, que és com es diu l’establiment, s’abastirà principalment de la gamma de productes Espinaler (conserves de peix i marisc, la salsa característica de l’empresa i el seu vermut blanc i negre). Aquest primer aparador a la Xina estarà ubicat al World Trade Center de Hong Kong, segons va explicar ahir l’empresa. L’octubre de l’any passat, Espinaler ja va fer un primer pas cap al continent cedint el seu nom perquè s’obrís la Taverna Espinaler al barri Akasaka a Tòquio.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’expansió internacional de l’empresa està en una fase primerenca, ja que es va iniciar fa només tres anys, però l’impacte en la facturació de l’empresa ha sigut important. Els ingressos han crescut un 75% des del 2012, i van arribar als 14 milions l’any passat, quan van créixer un 50% respecte al 2013. El primer interès pels seus productes va venir de països de la UE, però s’ha anat ampliant cap a zones com l’Amèrica Llatina. Ara Espinaler viatja a l’Àsia i ja té la mirada posada en el mercat nord-americà.

Cargando
No hay anuncios

El primer contacte d’Espinaler amb el grup Legouter que els ha dut fins a la Xina va produir-se a la taverna on va néixer l’empresa a Vilassar de Mar. El gerent de Legouter va visitar l’establiment i va tastar els seus productes abans de proposar-los el projecte que ha de continuar amb més locals en el futur.

La transformació d’Espinaler durant els últims deu anys ha sigut profunda: de ser una empresa estrictament centrada en Catalunya a obrir-se al món (primer a Espanya el 2004 i a l’estranger el 2012). El responsable de liderar aquest creixement ha sigut Miquel Tapias, l’actual propietari i membre de la quarta generació familiar, que vol seguir ampliant la presència de l’empresa també a Catalunya. Tot i que els seus productes es comercialitzen en molts establiments tant de restauració com de productes gurmet, Espinaler té tres bars-botiga. La primera i bressol de l'empresa és a Vilassar de Mar (la Taverna Espinaler) i el segon, també a la mateixa localitat, és en una nau industrial que serveix alhora de magatzem de l'empresa i que va guanyar el premi a la millora botiga gurmet d'Espanya el 2012. El tercer establiment és a Badalona. Ara explora una futura implantació a Barcelona que, de moment, no té data.

Cargando
No hay anuncios

Quatre generacions familiars

Els orígens de l’empresa es remunten a finals del segle XIX, quan era una taverna a càrrec de Miquel Riera i Prat. Instal·lada ja al Maresme, s’hi servien sobretot gots de vi. El nét del fundador, Joan Tapias, va fer el primer tomb al negoci l’any 1946 i va començar a servir vermut i conserves. La seva dona, Ventureta Roldós, és la creadora l’any 1950 de la Salsa Espinaler, que s’ha convertit en un dels símbols de l’empresa i que els va obrir la porta a una primera expansió. Primer, la salsa només se servia a l’establiment i va ser l’actual gerent qui el 1970 va engegar una segona revolució amb l’embotellament i la comercialització del producte. A poc a poc, la marca va diversificar productes i va incorporar conserves i patates fregides. Ara l’empresa prepara un canvi d’imatge i aquest any presentarà nou logo i colors corporatius per arribar a nous mercats.