El govern espanyol confia a posposar nou mesos el rescat de les autopistes de Madrid en fallida
El jutge ha de decidir si accepta la proposta del ministeri de Foment o les tanca dissabte
MadridEl ministeri de Foment espanyol confia que el jutjat mercantil número 6 de Madrid accepti la seva petició de concedir-li un termini de nou mesos per rescatar les autopistes radials de peatge en fallida R-3 i R-5, i evitar així que es tanquin al trànsit el proper dissabte 1 d'octubre.
"Confiem i esperem que el jutge ens doni aquest termini per poder assumir de forma cabal les radials", ha declarat aquest dimecres el secretari d'estat d'Infraestructures del ministeri, Julio Gómez-Pomar.
"No obstant això, farem el que decideixi el jutge, sigui el que sigui", ha afegit després de participar en una jornada sobre construcció que s'ha fet al Consell Econòmic i Social (CES).
L'administració concursal de les dues autopistes ha inclòs la proposta del ministeri en el pla de liquidació de les concessions que ha presentat al jutge, que és qui ara s'ha de pronunciar.
Foment argumenta en la seva proposta d'allargar el rescat fins a l'estiu del 2017 en la necessitat de comptar amb el temps necessari per garantir que el traspàs es farà d'una forma correcta i ordenada.
El magistrat va decidir al mes de maig la liquidació de les radials R-3 i R-5 "sense efectes suspensius", després de rebutjar la proposta de conveni, i va ordenar a l'empresa concessionària, participada per Abertis, ACS i Sacyr que tanqués aquestes autopistes el primer d'octubre.
El ministeri va presentar diversos recursos contra aquesta decisió, però finalment va acceptar negociar amb l'administració concursal 'in extremis' per provar d'evitar el tancament d'ambdues vies.
El tancament al trànsit afectaria els 10.500 vehicles que cada dia circulen per la R-3 de Madrid a Arganda i els 7.300 que agafen la R-5 de Madrid a Navalcarnero, a més d'un tram de la M-50 que també pertany a la concessió.
La R-3 i la R-5 formen part de les vuit autopistes de peatge que durant la crisi han fet fallida i que ara van cap a la liquidació després de no haver prosperat el pla de rescat que el 2014 va plantejar el ministeri de Foment. Per tant, el rescat d'aquestes dues vies pot suposar un precedent per a la resta d'autopistes en fallida quan els seus procediments vagin també cap a la liquidació.