ESG: com passar del màrqueting a la realitat

BarcelonaSi no sou mil·lennials recordareu les sigles RSC, que corresponien a responsabilitat social corporativa, ara ja en desús. La nova moda empresarial són unes altres sigles: ESG (medi ambient, sostenibilitat i governança, en anglès). Les grans empreses cada cop hi presten més atenció però, a diferència de la RSC, aquest cop sembla que va de debò. “La RSC es portava des del departament de màrqueting. Ara, en canvi, l’ESG és un canvi del business as usual : les empreses es pensen des de la sostenibilitat”, resumeix Vanessa Pérez, sòcia de Cuatrecasas, durant un acte organitzat per l’ARA i Naturgy sobre aquesta qüestió.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“L’estratègia de sostenibilitat ha de venir dels accionistes i ha d’anar de dalt a baix”, afegeix Núria Rodríguez, directora de medi ambient i sostenibilitat de Naturgy. Segons Rodríguez, és cert que totes les transformacions tenen un cost -aquesta també-, però “el debat sobre si l’ESG és un cost o una inversió ja està superat”.

Cargando
No hay anuncios

Un tercer convidat ha estat Albert Riera, director de relacions institucionals de La Fageda, que explica que la seva empresa segueix l’ESG des de la seva fundació, però sense saber-ho. La Fageda té 100 treballadors on la seva competència “en tindria 10” i, tot i així, se’n surt: “Tirem endavant, tenim un marge i creem valor”.

El món corporatiu

El gran canvi que s’albira és que la sostenibilitat deixarà de ser una cosa d’empreses nínxol per passar a ser la norma. “Darrere de les entitats financeres hi ha fons [d’inversió] que les estan obligant a propiciar aquests canvis”, diu Pérez, que avisa que les noves generacions són encara “més exigents”. Però Riera avisa que potser no serà tan senzill, i per fer-ho cita Tolstoi: “Molta gent vol canviar el món, però ningú vol canviar-se a si mateix”.