L’escola d’emprenedors Learnlife es vol expandir a altres països
L’any passat, aquest hub de l’ensenyament amb prou feines tenia un equip d’una desena d’empleats, mentre que ara la plantilla és d’unes 25 persones
A Learnlife, l’escola creada a Barcelona per un grup d’emprenedors internacionals, l’aspecte més important no és la tecnologia. Learnlife (fins fa uns mesos denominada OurDreamSchool) és un espai pioner amb què Christopher Pommerening, emprenedor i soci fundador del fons Active Ventures, vol sumar les millors pràctiques de les escoles innovadores del món. “És un model provat per joves i experts en la matèria”, explica Pommerening. De fet, la seva intenció és que aquest model no es quedi a Barcelona i ja ha obert converses per replicar el centre, que ocupa 1.200 metres quadrats de l’Eixample, a uns altres països europeus, com Alemanya (d’on és originari) i Portugal.
L’any passat, aquest hub de l’ensenyament amb prou feines tenia un equip d’una desena d’empleats, mentre que ara la plantilla és d’unes 25 persones. “És una comunitat que creix”, afirma Pommerening. El centre ofereix activitats extraescolars a la tarda però també un programa a temps complet per a estudiants de més de 16 anys. “És l’oposat al sistema que crea un estàndard i on tothom ha de passar pel mateix tub”, insisteix. El soci fundador d’Active Ventures creu que la resposta a les taxes de fracàs escolar passa per repensar -com en altres sectors- les bases del model vigent. Per això ultima una ronda de finançament per impulsar la iniciativa i planteja que les mateixes famílies hi puguin invertir.
Autoconeixement i creativitat
Els fills del mateix Pommerening van ser l’espurna per crear Learnlife, quan aquest emprenedor va topar amb dificultats per trobar una escola que els potenciés les competències que ell considerava adequades. Després d’investigar sobre corrents educatius, l’emprenedor explica que el seu espai se centra en el learner -així és com denominen els alumnes- per potenciar com abans millor que es conegui a si mateix i trobi el seu “propòsit”, és a dir, l’objectiu que li agradaria complir en el seu pas pel centre.
Per aconseguir-ho, el programa combina projectes relacionats amb competències com la creativitat -classes de teatre, dansa o cinema-, el pensament crític i la innovació. No obstant això, tot i el seu perfil tecnològic, Pommerening defuig convertir-se en una escola digital: “Abans de tot hem de ser humans”.