Sunhero sobreviu a un exercici "complicat" pel sector i factura 5 M€ el 2023
L'empresa, fundada per dos emprenedors alemanys, confia en créixer "més que el mercat" durant el 2024
BarcelonaEn només tres anys de vida, l'empresa de plaques solars Sunhero viu un moment dolç. Fundada a Barcelona el 2021 pels emprenedors alemanys Christopher Cederskog i Stefan Braun, la companyia ja té més de 100 treballadors –60 dels quals a Barcelona– i va tancar el 2023 amb una facturació d'uns 5 milions d'euros, molt semblant a la del 2022. Malgrat que el sector no passa el millor moment, cosa que evidencien empreses com Holaluz i SolarProfit, el cas de Sunhero és més esperançador.
En una conversa amb l'ARA, Cederskog assegura que Sunhero està en un millor moment perquè compta amb "una base d'inversors una mica més estables", alhora que també tenen una cartera de clients "una mica diferent" de la d'Holaluz i SolarProfit, perquè s'enfoquen "cada vegada més a l'enginyeria elèctrica i a l'electrificació, i no tant a les plaques solars".
"Però aquesta situació és una combinació de preus de la llum, marges que no són gaire alts, una forta competència... No penso que sigui un error concret que han comès ells o de la seva direcció d'empresa; crec que el mercat espanyol serà el més desenvolupat en energia solar a Europa i que els clients volen seguretat i ara ens hem de centrar a oferir-los un bon servei", reivindica el cofundador i conseller delegat de l'empresa. De cara al 2024, Sunhero preveu que el mercat creixerà entre un 50% i un 60%, i ells aspiren a créixer per sobre.
De Barcelona al món
Tot i ser alemanys, Cederskog i Braun van tenir ben clar des del principi que volien fundar Sunhero a Espanya i concretament a Barcelona –tenen les oficines al Poblenou–, per l'oportunitat de negoci que van identificar en el mercat local i també per la capacitat de captar talent estranger des de la ciutat. "Per a nosaltres és el millor mercat i Barcelona té de tot, l'accés al talent que necessitem, atracció de talent i és un molt bon lloc per viure-hi", assegura el fundador: "Madrid era l'altra opció, però va pesar molt l'equip tècnic en enginyeria que hi ha en universitats com la UPC, per exemple, on es creen unes sinergies molt interessants".
"Espanya és un mercat que està en desenvolupament, fa alguns anys hi havia l'impost al sol i després d'això molts clients han instal·lat plaques per aconseguir estalviar en energia", diu. "Ara estem en transició per electrificar les nostres vides, però això és cosa d'anys", relata Cederskog, que assegura que actualment hi ha una "competència molt forta per preu i això crea un mercat molt saturat". "El 2024 està millorant, algunes empreses no han estat capaces de mantenir el negoci i els ha impactat amb força, però nosaltres hem pogut resistir", detalla. "El 2023 no va ser un any de grans alegries", però asseguren que es mantenen i continuen contractant gent.