El Port de Barcelona planeja una planta de biometà per generar combustibles verds
La producció cobriria una quarta part del carburant que subministra als vaixells
BarcelonaEl Port de Barcelona estudia la viabilitat de construir una planta de biometà, que es generaria a partir dels residus orgànics recollits dels vaixells i altres procedències. Aquesta planta permetria cobrir amb combustibles verds una quarta part del total de carburants que el port subministra actualment als vaixells que hi fan el seu proveïment.
La iniciativa l'ha anunciat aquests dilluns Xavier Sabaté, cap de projectes ambientals del Port de Barcelona, en una intervenció a la I Jornada de Sostenibilitat organitzada pel Consell Rector per a la Promoció de la Comunitat Portuària. “Hem d’entrar de ple en la producció de combustibles nets per poder fer el subministrament als nous vaixells que arribaran al port”, ha explicat.
Aquesta planta de biometà podrà produir uns 15.900 metres cúbics de GNL (gas natural liquat), cosa que representa el 25% del combustible que se subministra anualment als vaixells que fan bunkering a Barcelona. La producció del biometà serà possible gràcies a la transformació d’entre 50.000 i 60.000 tones de residus orgànics anuals, que provindran dels residus dels vaixells, de Mercabarna, dels restaurants del port i de les feines de jardineria que es realitzen en zona portuària.
Comunitat energètica
La producció de combustibles nets, la generació d’energia fotovoltaica i l’electrificació de molls són els tres grans projectes en què el Port de Barcelona centra l'estratègia de descarbonització. "Al Port de Barcelona fem referència a la sostenibilitat amb una mirada àmplia i sempre tenint en compte els vessants ambiental, social i econòmic”, ha recordat Damià Calvet, el president.
A la jornada, Jordi Vila, cap de medi ambient del Port de Barcelona, ha explicat el projecte de creació d’una comunitat energètica al moll de Pescadors i l’estudi que s’està fent per traslladar aquesta comunitat a l’àmbit de tot el port.