Infraestructures
Energia31/05/2023

El port de Barcelona dona llum verda a 15 M€ d'inversió per electrificar els molls

L'obra permetrà reduir la contaminació dels vaixells atracats, com els creuers

BarcelonaEl consell d'administració del port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres iniciar el procediment per a la construcció de set conduccions soterrades que han d'estendre l'electrificació dels molls de la infraestructura. Les obres es licitaran per 15 milions d'euros, IVA exclòs, segons ha informat el port, i el termini d'execució és de 28 mesos.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'obra farà possible l'arribada de l'electrificació al moll adossat, cosa que permetrà que els vaixells –entre aquests els grans creuers– puguin endollar-se a la xarxa elèctrica portuària quan estiguin amarrats, i això ha de permetre reduir la contaminació atmosfèrica que provoquen durant la seva estada. L'obra consistirà en la construcció d'una bateria de set conduccions soterrades que connectaran els molls de l'Energia i l'Adossat. Es tracta d'una obra complexa, ja que aquestes conduccions travessaran el canal de navegació, amb uns 700 metres de llargada, i a una profunditat de 32 metres per sota el nivell del mar.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta obra és clau per garantir l'arribada dels serveis bàsics al moll Adossat, que actualment s'està ampliant, i instal·lar una xarxa de mitja tensió que permetrà fer arribar l'electricitat als vaixells, tal com es preveu al projecte Nexigen d'electrificació dels molls.

L'ampliació del moll Adossat

L’obertura de la bocana nord l’any 2003 va convertir el moll Adossat en una illa, accessible per terra ferma des del pont Porta d’Europa. En aquell moment, es va construir una galeria de serveis sota el canal de la bocana nord per garantir l’arribada al moll dels serveis d’aigua, electricitat i comunicació.

Cargando
No hay anuncios

L’ampliació del moll Adossat que s’està fent ara requerirà ampliar les xarxes de serveis, especialment el subministrament elèctric per donar potència suficient als vaixells quan es connectin un cop estiguin atracats. Per aquesta raó s’ha plantejat la necessitat de construir set noves conduccions soterrades que passaran per sota del canal d’accés sud del port i que connectaran els molls de l’Energia i Adossat.