La petroliera més gran del món encara confia en la combustió: "Durarà molt i molt de temps"
El grup Saudi Aramco inverteix en una companyia que fabrica aquesta mena de motors
BarcelonaSaudi Aramco, la petroliera més gran del món, creu que els motors de combustió funcionaran durant "molt i molt de temps" i confia que tindrà una oportunitat de negoci malgrat l'auge del cotxe elèctric. El diari Financial Times ha explicat que el grup de carburants, que va obtenir uns ingressos de 500.000 milions de dòlars l'any passat, ha comprat una participació de 740 milions d'euros (un 10%) de Horse Powertrain, una empresa dedicada a la construcció de motors basats en combustibles fòssils.
Com s'explica aquest moviment just quan tot s'encamina cap a l'electrificació de la mobilitat? Segons el rotatiu, Saudi Aramco i la resta d'accionistes de Horse (per exemple, el fabricant de cotxes xinès Geely i el francès Renault) pronostiquen que a mesura que la indústria deixi de dissenyar i desenvolupar els seus propis motors de combustió, aquesta començarà a comprar-los a tercers. "Serà increïblement costós per al món eliminar completament o prescindir dels motors de combustió interna", remarca Yasser Mufti, vicepresident executiu de Saudi Aramco responsable de l'acord. "Si mireu l'assequibilitat i molts altres factors, crec que hi seran durant molt i molt de temps".
Quan li han preguntat per la possibilitat que els motors de combustió interna existeixin sempre, Mufti no dubta en la resposta: sí. El grup Saudi Aramco ja havia assegurat anteriorment que confiava que fins i tot el 2050 més de la meitat dels cotxes que circulin al món encara funcionaran amb algun tipus de combustible.
El futur de l'automoció
Aquest pronòstic és compartit pels directius de Horse, la companyia que ha sumat el principal grup petrolier del planeta com a nou accionista. "Creiem que fins al 2035, i fins i tot més enllà del 2040, encara veurem un nombre important de vehicles ICE [amb motors de combustió interna]", ha remarcat Matias Giannini, director executiu de l'empresa. "Més de la meitat segur, i fins al 60% de la població encara tindrà algun tipus de motor, ja sigui ICE pur, un híbrid complet o un híbrid endollable", ha afegit en declaracions al Financial Times.
Giannini avança a l'entrevista que Horse ja ha tancat "un parell de negocis" i manté converses amb diversos fabricants d'automòbils per subministrar-los motors. "Tenim una varietat de motors nous, per exemple, per abordar la legislació", defensa. En aquest sentit, l'executiu apunta que, malgrat que moltes automobilístiques havien decidit deixar d'invertir o desenvolupar motors en resposta als nous estàndards de la Unió Europea, "hem continuat".