L'energètica catalana en què ha invertit Leonardo DiCaprio ja és rendible
SolarMente espera tancar l'any amb 7,3 M€ de facturació i triplicar els ingressos l'any vinent
BarcelonaSolarMente, la companyia catalana d'autoconsum fotovoltaic que té entre els seus inversors l'actor Leonardo DiCaprio, ha aconseguit ser rendible només tres anys després de la seva creació, segons ha explicat a l'ARA el seu fundador, Wouter Draijer. Tot i ser dels Països Baixos, Draijer, que va estudiar un màster a la Universitat Pompeu Fabra, recalca que l'empresa és catalana. I ell s'esforça a parlar en català per reafirmar-ho.
La companyia ha estrenat una nova seu al carrer Ciències de l'Hospitalet de Llobregat, a tocar de la Fira, per donar cabuda al creixent personal. La plantilla ja la componen 84 persones, tot i que amb els subcontractes poden arribar a 200 persones. La companyia s'ha especialitzat en l'autoconsum –s'encarrega tant de la instal·lació de les plaques i altres elements com les bateries–, però també en aerotèrmia, per potenciar l'eficiència energètica a les llars, i també és comercialitzadora.
Draijer explica a l'ARA que l'objectiu, com a empresa, és que el cost energètic del client sigui zero. De fet, SolarMente dona als clients diferents tipus de solucions. Però el model més exitós és el de subscripció: el client no paga per la instal·lació, que finança la companyia, i sí un fix al mes per tenir energia, "com Netflix", diu Draijer. Per aquest model de negoci, SolarMente va tancar una ronda de finançament de 5 milions, en la qual va entrar DiCaprio amb un compromís de permanència de tres anys. "És un inversor i partner", explica el fundador de la companyia, que, a més, afegeix: "Disposem de 50 milions d'euros per finançar les instal·lacions dels clients i no ens cal cap ronda més de moment".
Creixement
L'empresa va fer un pas important de creixement amb l'adquisició d'Eltex, companyia d'instal·lació d'autoconsum. El fundador de l'empresa explica que preveu tancar el 2024 amb una facturació total de 7,3 milions d'euros. Ara, explica Draijer, ja facturen un milió mensual i tancaran l'any amb beneficis. Per al 2025, l'empresa espera triplicar els seus ingressos i comptar amb quatre oficines a Espanya. A més, ja es planteja fer el salt a Itàlia, un país on "hi ha sol i la llum és molt cara", cosa que permet l'expansió del seu model.
Un model que vol impulsar l'electrificació de les llars per facilitar la transició energètica i, alhora, abaratir la factura energètica dels clients en moments de gran volatilitat dels preus del gas i l'electricitat. Segons el fundador de SolarMente, els clients poden estalviar de mitjana uns 1.000 euros de la seva factura energètica alhora que, amb la instal·lació d'autoconsum, les cases poden revaloritzar-se al voltant d'un 8%.