Moda

Rècord de vendes a Mango i el millor resultat en una dècada

La firma de moda catalana va assolir ingressos de 2.688 milions i uns guanys de 81 milions

El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz.
2 min

BarcelonaHa estat una "travessa d'anys" amb un parèntesi anomenat covid, però Mango ha presentat aquest dijous els seus millors resultats en una dècada i un rècord absolut de facturació. La firma de moda catalana fundada per Isak Andic va tancar el 2022 amb unes vendes de 2.688 milions d'euros, la dada més elevada de la seva història, un 20% més que l'any anterior i un 13% més que en l'últim exercici prepandèmia. Els beneficis de la companyia es van situar en 81 milions d'euros, també una millora de gairebé el 21% i que multiplica per quatre els guanys assolits abans que l'impacte del coronavirus sacsegés durant mesos la seva activitat. L'empresa no aconseguia aquesta rendibilitat des dels comptes anuals del 2012.

"Ha estat un parèntesi a la transformació que estàvem fent abans. Estem recollint els fruits de la feina de molts anys. Tenim l'ambició de continuar amb aquesta gran expansió", ha explicat el conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, durant la presentació de resultats. En aquest últim any la cadena de moda ha obert 119 noves botigues i ha sumat dos nous països a la seva xarxa comercial (el Camerun i el Marroc, on ha tornat després d'haver-ne marxat). La multinacional està molt enfocada en créixer en zones del món com l'Índia i els Estats Units, on aspira a comptar amb 40 establiments el 2024 i on ja disposa d'una botiga insígnia a la Cinquena Avinguda de Nova York.

Amb l'esclat de la guerra a Ucraïna, Mango va optar per tancar els punts de venda propis en aquest mercat, però el seu logo hi continua present a través d'unes 90 botigues franquiciades. Ruiz ha insistit en el fet que ara són aquests socis comercials qui contacten amb els proveïdors i que la companyia ja no envia mercaderies al país de Vladímir Putin.

Augment de preus

L'impacte de 20 milions d'euros del conflicte bèl·lic s'ha sumat al de la inflació disparada i les seves conseqüències en el consum per part dels clients de Mango. El conseller delegat de la firma ha admès que els preus dels seus productes han augmentat, encara que aquesta pujada no ha estat "lineal", però ha assegurat que l' increment també s'explica per la millora de la qualitat a la seva col·lecció. També ha remarcat el ritme inversor de la cadena, que va destinar l'any passat 107 milions d'euros (el doble que l'any anterior) a noves obertures i àrees que considera claus com la tecnologia o la sostenibilitat.

Durant el punt àlgid de la pandèmia les vendes online es van convertir en el salvavides del sector de la moda, davant les restriccions a les botigues físiques. Per a Mango, el 2022 aquest canal va suposar un 36% del total de la facturació (960 milions d'euros, 18 milions més), un percentatge una mica més baix que l'any anterior. Ruiz ha defensat que aquesta proporció no els obsessiona i ha justificat que la reducció s'explica per diversos factors, com ara la mateixa reobertura de punts de venda, que ha fet baixar el pes dels ingressos online. La digitalització del model de negoci de Mango també passa per ampliar el centre de distribució de Lliçà Damunt, unes obres que es completaran durant el tercer trimestre del 2023 i que li permetran gestionar 85.000 peces de roba per hora.

stats