Glovo tanca la divisió amb la qual creava restaurants virtuals
L'aplicació de repartiment catalana liquida Glovo Concepts i haurà de recol·locar una trentena de treballadors
BarcelonaDes que Delivery Hero va comprar la companyia catalana la revetlla de Cap d'Any del 2021, Glovo acumula canvis per mirar d'assolir per fi la rendibilitat. L'aplicació de repartiment a domicili ja ha acomiadat empleats, ha redreçat els mercats on opera i ha tancat alguns dels nous negocis on havia entrat per diversificar els seus ingressos. Entre aquestes víctimes dels plans per arribar als números negres hi ha Glovo Concepts. Segons ha pogut saber l'ARA, l'empresa ha liquidat aquesta divisió, que va posar en marxa el 2020 com a servei per als restaurants interessats a crear marques virtuals de delivery i que té un equip d'uns 30 treballadors a nivell global.
El model estava pensat perquè els establiments poguessin operar aquestes noves línies de negoci dissenyades per Glovo, amb una oferta gastronòmica diferent de la que tenen habitualment. El restaurant posava les instal·lacions i el personal, i la tecnològica s'encarregava de la formació, el màrqueting i el repartiment. L'empresa fundada per Oscar Pierre i Sacha Michaud assegurava que aquesta era una opció que requeria molt poca inversió dels restauradors, perquè la majoria de receptes eren fàcils de preparar. Només a Espanya, Glovo havia desenvolupat onze d'aquestes marques virtuals, especialitzades en burritos, tacos, milaneses, entrepans, kebabs o hamburgueses. Aquest sistema també estava disponible a Portugal, Itàlia, Romania i Ucraïna.
Treballadors recol·locats
Els treballadors de Glovo que fins ara s'encarregaven d'aquesta divisió es recol·locaran en altres departaments de l'aplicació catalana, tot i que aquest encaix encara no s'ha resolt del tot i també podria implicar sortides. "El servei de Glovo Concepts deixarà d'estar disponible. El nostre focus ara mateix és buscar alternatives per als empleats que en quedaran afectats, sigui en altres posicions a Glovo o en altres empreses", ha confirmat a l'ARA una portaveu de la companyia catalana. També remarca que com a empresa, "i atenent al context global", estan centrant tots els seus esforços a reforçar el negoci principal.
Més enllà del repartiment de menjar per a restaurants, Glovo ha intentat obrir-se pas –amb més o menys fortuna– en altres segments com els supermercats (l'única pota de negoci en què tots els missatgers estan contractats en plantilla) o la moda, en què ha incorporat les entregues per a algunes marques.