Empresa

Puig, el gegant català dels perfums, anuncia la sortida a borsa

L'objectiu de la companyia és captar almenys 2.500 milions d'euros als mercats

BarcelonaEra un dels anuncis més esperats del 2024 en el món empresarial, i aquest dilluns s'ha fet oficial: Puig, el gegant català de les fragàncies, amb 110 anys d'història, ha anunciat la sortida a borsa. La companyia ha presentat el document que confirma els rumors que van començar al setembre, quan l'empresa va contractar serveis financers per assessorar-se en aquest moviment.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En el comunicat s'explica que l'objectiu és captar com a mínim 2.500 milions d'euros als mercats. El grup llançarà una oferta pública de venda de noves accions amb l'objectiu de captar 1.250 milions d'euros d'inversors qualificats. A més, Puig pretén aconseguir encara més fons, com a mínim 1.250 milions més, a través d'una col·locació d'accions a la borsa per part del seu principal accionista, Exea, que és la societat patrimonial de la família. Aquesta injecció servirà per refinançar dues de les seves últimes adquisicions: la marca de maquillatge britànica Charlotte Tilbury i els perfums exclusius de Byredo, així com per sufragar el creixement futur de Puig.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta fórmula, però, continuarà blindant el control de la família sobre la companyia de fragàncies que va fundar Antonio Puig Castelló el 1914. Els Puig conservaran una participació majoritària i la gran majoria dels drets de vot de la societat. La fórmula escollida serà dividir el capital social de l'empresa en dos tipus d'accions: les A i les B. Cadascun dels títols de classe A, els que mantindrien els membres de la nissaga, tindrien cinc drets de vot; mentre que els de classe B, les noves accions que s'oferirien en la sortida a borsa, n'ostentarien un.

Cargando
No hay anuncios

La firma de perfums, moda i maquillatge fa l'anunci després de registrar, per tercer any consecutiu, els millors resultats de la seva història: va assolir unes vendes de 4.303 milions d'euros, un increment del 19% respecte a l'any passat, i els beneficis van créixer un 16%, fins als 465 milions. Tot i mantenir la seu operativa a Barcelona, Puig és un grup global i està al darrere de marques de prestigi internacional com Paco Rabanne, Carolina Herrera, Nina Ricci o Jean Paul Gaultier. En els últims anys, l'estratègia de la companyia ha passat per fer-se forta en el segment més elevat de les fragàncies, però també en el terreny de la dermocosmètica, amb la compra de la firma Dr. Barbara Sturm.

Encara que Puig ha explicat les línies generals de com serà l'operació, tots els detalls s'acabaran de concretar quan la companyia presenti el fulletó de sortida a borsa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Fonts del mercat apunten que la valoració del grup català de bellesa es podria elevar fins als 10.000 milions d'euros. Encara no queda clar quan es produirà aquest esperat salt als parquets.

Cargando
No hay anuncios

Un pas "decisiu" per a una empresa centenària

"L'anunci d'avui és un pas decisiu en els 110 anys d'història de Puig", ha dit Marc Puig, president executiu de la companyia, que fa uns mesos ja va admetre en una entrevista que la sortida a borsa era una de les opcions que estudiava la família propietària. L'executiu català està convençut que "l'equilibri de ser una companyia familiar que alhora està subjecta a la responsabilitat del mercat" permetrà a l'empresa "competir millor al mercat internacional de la bellesa". "Creiem fermament que crear marques prèmium exigeix pensar a llarg termini, i tenir una família en el nucli d'una companyia fomenta aquest enfocament, perquè les famílies tendeixen a preocupar-se en igual mesura per l'horitzó temporal de la pròxima generació que pel del pròxim trimestre", ha defensat.

Cargando
No hay anuncios

A més, el president executiu de Puig ha destacat que convertir-se en una empresa cotitzada alinearà la seva estructura corporativa amb la d'altres conglomerats familiars del sector de la bellesa a escala mundial. "Ens ajudarà a atraure i retenir talent, i donarà suport a l'estratègia de creixement del nostre catàleg i les nostres marques", ha afegit Marc Puig, que ja havia descartat que la quarta generació entri en la gestió del negoci, que en el futur quedarà en mans de directius externs. En el procés de sortida a borsa, els bancs d'inversió Goldman Sachs Bank Europe i J.P. Morgan estan exercint de coordinadors globals i col·locadors de l'oferta pública d'accions, mentre que Linklaters actua com a assessor legal de la societat.