El comerç electrònic creix un 21% en el primer trimestre
Agències de viatges i operadors turístics segueixen sent els líders del sector, però la roba ja és la tercera de la llista
El comerç electrònic es dispara. La facturació a Espanya ha pujat un 21,5% el primer trimestre de l'any fins als 5.414 milions d'euros, segons les dades que ha publicat la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.
Per sectors, el que registren més ingressos via electrònica són les agències de viatges i els operadors turístics, amb un 14,3% del total, seguits de prop pel transport aeri, amb el 12,7%. En tercer lloc hi ha la venda de roba, amb més d'un 6% de la facturació total.
Els supermercats i les compres d'alimentació, en canvi, segueixen sense aparèixer en el Top-10 tot i el creixent nombre d'empreses que ofereixen aquests serveis, l'última de les quals ha estat Amazon.
El comerç ‘online’ és cosa de gransPugen les vendes i també el nombre d'operacions: els primers tres mesos de l'any es van registrar 88 milions de transaccions, un 30% més. El rànquing de compravendes, en aquest cas el lideren les peces de roba i els discos, llibres, diaris i articles de papereria.
Tot i que més de la meitat de les compres es fan en webs estrangeres, els portals de comerç a Espanya s'han endut el 56% dels ingressos. La resta correspon a compres que s'han fet des de l'Estat en plataformes ubicades a altres països.