Tecnologia

EcoScooting tanca una ronda de mig milió per fer créixer el repartiment elèctric

La inversió es destinarà a ampliar la flota de vehicles sostenibles i absorbir l'augment de demanda per la pandèmia

Una furgoneta de repartiment de la flota d'EcoScooting.
2 min

BarcelonaL'auge del comerç electrònic a causa de la pandèmia també urgeix les empreses a fer que els desplaçaments derivats de comprar per internet tinguin cada vegada menys petjada ecològica. La companyia de repartiment d'última milla EcoScooting ha completat una ronda de finançament de mig milió d'euros enfocada precisament en aquesta direcció. L'empresa, propietat en un 45% del grup de mobilitat Cooltra, completarà amb aquesta injecció els 575.000 euros que ja va captar el maig del 2020 d'inversors vinculats a firmes com Rastreator, Caprabo o el hub digital de Lidl.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La inversió servirà perquè EcoScooting pugui ampliar la flota de vehicles elèctrics amb la qual fa el lliurament de les comandes, per exemple furgonetes, bicicletes amb capacitat de càrrega o motos. L'empresa també farà un pas més en l'expansió geogràfica (actualment treballa a 15 ciutats d'Espanya i Portugal) i sumarà Valladolid, Saragossa i la Corunya a la seva operativa. A més, el grup compta amb dos hubs urbans a Mèxic (Ciutat de Mèxic i Monterrey), des d'on gestiona la càrrega elèctrica de la flota. La majoria dels seus clients són empreses del sector e-commerce, l'alimentació o la moda que els confien el servei d'entregues ràpides, per a les quals fa servir missatgers en plantilla.

Empenta per la pandèmia

Tot i no proporcionar dades concretes, la plataforma de repartiment assegura que entre el gener i el juliol del 2021 ha multiplicat per 2,5 les vendes respecte a l'any anterior, gràcies al pla estratègic que ha engegat enguany. De fet, EcoScooting no amaga que el covid ha ajudat a millorar els números. “L'auge de les vendes online degut al covid ha contribuït a fer que aquesta línia de negoci hagi crescut exponencialment en l'últim any, i estem molt orgullosos que ens hàgim pogut posicionar d'aquesta manera", explica Robain de Jong, conseller delegat d'aquesta empresa vinculada al grup Cooltra.

Aquest grup de mobilitat sostenible ja té una flota de més de 16.000 motos (el 65% són elèctriques), més de 100 punts de lloguer arreu d'Europa i una plantilla de 400 treballadors. El seu servei de motos compartides està disponible a set ciutats i aquest mes de juny va rebre una inversió de 20 milions d'euros del president de la cotitzada Gestamp, Francisco Riberas, que valora l'empresa en 100 milions.

stats