Drivy capta 31 M€ i triplicarà presència a Catalunya

L’objectiu per a aquest any és arribar als 750 cotxes disponibles a tot Catalunya

Jaume Suñol és el màxim responsable de Drivy a Catalunya i Espanya.
Júlia Manresa
28/04/2016
3 min

La plataforma de lloguer de cotxes entre particulars Drivy ha tancat una ampliació de capital de 31 milions d’euros, una quantitat que se suma als 16 milions que havia captat en les tres rondes anteriors des que la companyia va arrencar l’any 2010 a París. Els principals inversors han sigut el fons francès Cathay i Nokia Growth Partners. També han secundat la inversió els socis amb què Drivy ja comptava des dels inicis, Alven Capital, Index Ventures, Mobivia i BPI Ecotechnology Fund.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Drivy és una aplicació de mòbil que permet que particulars posin en lloguer el seu cotxe per un període breu, una mena d’Airbnb del lloguer de cotxes. Després de cinc anys a França i d’obrir mercat a Alemanya, Drivy va aterrar a Barcelona el juliol de l’any passat, i va decidir establir-hi les oficines per expandir el negoci a tot l’Estat.

Barcelona, centre d’operacions

“L’ecosistema emprenedor i tecnològic és més actiu a Catalunya; altres empreses del sector, com Airbnb, també van optar per instal·lar-se aquí i per això Barcelona continuarà sent el centre d’operacions de Drivy a tot l’Estat”, explica a l’ARA el responsable a Espanya d’aquesta plataforma, Jaume Suñol. Actualment, Drivy compta amb 1.000 cotxes repartits per tot el territori espanyol, 250 dels quals a Catalunya i 150 a Barcelona. “No només es tracta de l’atractiu turístic de Barcelona; Catalunya és la zona més dinàmica de l’Estat per al nostre negoci, també gràcies a l’activitat a la Costa Brava, per exemple”, diu Suñol per aclarir el motiu pel qual Drivy té previst ampliar plantilla a Barcelona aquest 2016 en comptes d’obrir noves oficines a altres territoris de l’Estat. La plantilla de Drivy a Barcelona passarà de cinc a deu persones aquest any i l’objectiu, també per a aquest any, és arribar als 750 cotxes disponibles a tot Catalunya, el triple dels que té ara, i 3.000 arreu de l’Estat. Per això Barcelona també serà la primera ciutat de l’Estat on Drivy llançarà el servei Drivy Open, que ara funciona en format pilot a França i Alemanya i que permet que els usuaris puguin obrir i tancar els cotxes actius a la plataforma només amb el telèfon mòbil. “Estava previst llançar-lo a final d’any, però després d’aquesta ronda s’avançarà als pròxims mesos”, diu Suñol. A més, Drivy obrirà tres nous mercats aquest any, “els tres principals d’Europa”, avança, sense detallar de quins països es tracta.

El mercat espanyol encara és minoritari per a Drivy, que compta amb 30.000 cotxes arreu de França, 5.000 només a París. Tot i això, Suñol explica que el creixement ha sigut del 200% els últims mesos. En total, Drivy disposa de 850.000 usuaris actius i de 36.000 cotxes disponibles.

“Convivència entre plataformes”

Amb aquesta aposta pel mercat espanyol, el 2016 està sent un any d’impuls per als diferents models de mobilitat alternativa que arriben de la mà de les aplicacions mòbil. Fa justament una setmana, Cabify, el competidor espanyol de la plataforma de conductors autònoms Uber, va aixecar 10,5 milions d’euros de Rakuten, l’Amazon japonès. Aquesta ampliació arribava un mes després del retorn d’Uber a l’estat espanyol a través del seu servei de conductors amb llicència, UberX, de moment només operatiu a Madrid. “És evident que aquest any hi ha un auge de les aplicacions de mobilitat i som complementaris, apostem per la convivència entre plataformes perquè l’usuari potencial és el mateix però en diferents situacions”, diu Suñol.

stats