La Diputació i la Cambra de Girona reclamen millores als accessos de l'AP-7
Les institucions defensen que la via ràpida ha de servir per transformar l'economia de la demarcació
BarcelonaLa Diputació de Girona i la Cambra de Comerç volen que l'alliberament de peatges de l'AP-7 aquesta mitjanit serveixi per millorar l'activitat de les 649 empreses que hi ha situades a l'entorn de la via ràpida al seu pas per les comarques gironines i, de retruc, que sigui "un motor de transformació econòmica de la demarcació". El president de la Cambra de Comerç, Jaume Fàbrega, ha insistit aquest dimarts que l'alliberament és una "molt bona notícia", però també ha demanat "responsabilitat" per afavorir aquestes empreses.
Per afavorir aquest creixement econòmic, les dues institucions han encarregat un estudi en què es reclama al govern central cinc nous accessos en diferents punts, a més d'arreglar-ne d'altres i completar-ne tres més. Entre els que consideren "més prioritaris" hi ha el de Girona Sud, que és el que permet anar a Bescanó. I és que aquest punt és un dels més saturats, malgrat que "el peatge fa de regulador", segons el president de l'Àrea de Territori de la Cambra, Àlex Gilabert.
15% més de trànsit
L'estudi pronostica un augment del 15% del volum de trànsit de mitjana en el tram gironí de l'autopista, tot i que en alguns punts es pot arribar a doblar l'actual. Per això, proposen fer noves entrades i sortides a Girona Sud, una altra a Figueres Oest a la zona de l'AVE, una tercera a Medinyà i Sant Jordi Desvalls que connecti amb la Gi-633, una quarta que porti directe a l'Eix Transversal i l'última a la zona de Tordera.
A més, a part d'altres millores, l'informe considera que cal acabar els tres accessos que ja s'han començat i que estan situats a la Jonquera, a Vilademuls i a Fornells de la Selva. "Hem de mirar que es comuniqui de manera correcta amb la resta de territori", remarca Gilabert.
Finalment, l'estudi també preveu canvis en la senyalització de les vies que connecten amb l'autopista i la de la mateixa autopista i decisions concretes en altres serveis de mobilitat com és el cas del tren o l'autobús.