Economia03/10/2019

Una destil·leria de Vilanova i la Geltrú guanya la multinacional de roba Puma davant la justícia europea

El TJUE dona la raó a Destilerías MG, fabricant de ginebres com Gin Mare, per l'ús de la marca MG

Ara
i Ara

BarcelonaEl Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha donat la raó a l'empresa catalana de begudes alcohòliques Destilerías MG en un litigi contra la multinacional alemanya de roba Puma per haver registrat una marca de beguda amb el nom MG Puma.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El tribunal comunitari ha considerat que la marca registrada per la multinacional germànica presenta un risc de confusió amb les marques de Destilerías MG, per la qual cosa obliga Puma a abandonar el nom i optar per una nomenclatura diferent.

Cargando
No hay anuncios

Destilerías MG, amb les oficines centrals a Vilanova i la Geltrú -tot i que la seu social és a Saragossa, segons el registre mercantil-, es dedica a la destil·lació de ginebra des de 1835, d'acord amb la seva pàgina web. També compta amb una filial a Cuba. Va tancar el 2017 amb unes vendes de 42 milions d'euros.

Per la seva banda, Puma és una de les principals multinacionals de la roba d'esport, fundada el 1948 a Herzogenaurach, a l'estat alemany de Baviera, on manté la seu. L'any passat va facturar més de 4.600 milions d'euros a tot el món.

Cargando
No hay anuncios

El cas es va iniciar el 2016, quan Puma va demanar el registre de la seva nova marca de begudes a l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la UE (EUIPO) i aquest organisme l'hi va rebutjar un any després, arran de la petició de la companyia catalana, que va al·legar tenia massa similituds amb les seves marques. L'EUIPO va considerar que presentaven poques semblances fonètiques i gràfiques, però que la identitat dels productes podia portar igualment a la confusió.

Davant d'aquesta decisió de l'oficina de propietat intel·lectual, Puma va portar el cas a la justícia europea, que ara ha ratificat la decisió de l'EUIPO, afegint-hi que sí que hi ha similituds fonètiques i gràfiques pel simple fet de portar la nomenclatura MG. La sentència argumenta, a més, que MG és tan important com Puma en la percepció de les marques.