Desigual torna als beneficis i s'oblida de la pandèmia
La companyia tanca el 2021 amb uns guanys nets de 3 milions d'euros
BarcelonaLa companyia catalana de moda Desigual ha deixat enrere els números vermells del 2020 provocats per la pandèmia i ha tancat l'exercici del 2021 amb uns beneficis nets de 3 milions d'euros i un ebitda (benefici abans d'impostos, interessos i amortitzacions) de 30 milions d'euros. Tot i que els guanys són la meitat dels aconseguits el 2019, just abans de l'esclat del covid, quan va assolir els 7,5 milions d'euros nets, la xifra aconsegueix fer oblidar la patacada del 2020, quan a causa de les restriccions de la pandèmia la companyia va entrar per primer cop en la seva història en pèrdues amb un resultat negatiu de 83 milions d'euros.
En total, l'any passat es va tancar amb unes vendes de 371 milions d'euros, un 3,4% més respecte al 2020. “El 2021 ha estat un any d'acceleració dels projectes clau. El creixement digital i un avenç fort en l'optimització de la xarxa de botigues ens ha permès tornar a beneficis, en el termini que havíem previst, i fer-ho mantenint una estructura financera sanejada i sense endeutament”, assegura en un comunicat aquest dimecres Alberto Ojinaga, director general de Desigual.
De fet, aquest creixement digital s'ha traduït en el fet que un 31,2% del total de vendes de l'any passat fossin online, un comportament que de moment s'ha mantingut el primer trimestre del 2022. "Segueix la bona evolució del negoci digital, que creix un 85% respecte al primer trimestre del 2019", assegura la companyia. Pel que fa al conjunt de vendes del gener al març d'aquest any, ja han augmentat un 15% respecte al mateix període de l'any passat. “Esperem seguir creixent en doble dígit durant tot el 2022, tot i que el context econòmic d'aquest inici de l'any ha estat complex, i continuar treballant per consolidar les bases d'un creixement sostingut futur”, afegeix el conseller delegat.
33 milions en actualitzar botigues
En l'apartat d'inversions del 2021, Desigual va destinar 33 milions d'euros en la reforma de les seves botigues, gairebé el doble que el 2020. Amb aquests diners va actualitzar la imatge de 63 locals, la majoria concentrats a Europa. L'objectiu de la companyia que presideix Thomas Meyer és tenir reformades el 90% de les botigues a finals d'aquest 2022.
El conseller delegat també ha recordat dos dels projectes que es van impulsar l'any passat: el primer, establir una jornada laboral de quatre dies amb una reducció del salari del 6,5% i, el segon, la creació de l'acceleradora de start-ups del sector de la moda batejada com Awesome Lab.