Desigual entra en números vermells amb unes pèrdues de 83 M€ per l'impacte de la pandèmia

El covid-19 dispara un 48% el negoci online

La seu de Desigual a Barcelona.
2 min

BarcelonaDesigual va tancar el 2020 amb unes pèrdues netes de 83 milions d'euros, respecte als 7,5 milions d'euros de beneficis de l'any anterior, segons ha informat aquest dimecres la companyia. Una entrada en números vermells de la companyia de moda catalana causada per la pèrdua de vendes arran de l'impacte de la pandèmia. Les vendes van caure gairebé a la meitat (-48,6% respecte a les del 2019), tot i l'important augment de la facturació en el canal online.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha informat Desigual, les seves botigues físiques són majoritàriament en països molt afectats pel covid-19, com Espanya, França, Itàlia i Alemanya. En aquests quatre estats europeus Desigual concentra més de dos terços de les vendes, i són mercats on les botigues han estat tancades molts dies: un 33% a França, un 28% a Espanya, un 26% a Itàlia i un 22% a Alemanya. A això s'hi ha de sumar la caiguda del turisme, sobretot a Espanya, perquè moltes compres les fan els visitants. Així, les vendes a les botigues físiques de la marca van caure un 45% l'any passat.

En canvi, la venda per internet va fer un gran salt, tot i que "no ha permès compensar l'impacte del covid-19", segons la companyia. Les vendes online van créixer un 48,6% i ja aporten un 28% de la facturació. Desigual va invertir 18 milions d'euros per impulsar l'acceleració digital del negoci i projectes de tecnologies de la informació i logístics per promoure la digitalització. El negoci online ja arriba a 108 països de tot el món i durant el primer trimestre del 2021 s'espera arribar a 119.

Retorn als beneficis

Malgrat les pèrdues al tancament de l'any, Desigual va aconseguir generar 108 milions d'euros de caixa, gràcies en gran part a les mesures de contenció de despeses i control d'estocs que es van prendre a conseqüència de la pandèmia. La companyia espera tornar als guanys el 2021. El seu director general, Alberto Ojinaga, ha indicat que encara hi ha un 50% de botigues afectades per tancaments totals o parcials, però confia en la renovació del producte, el reposicionament de marca i el negoci digital com a palanques per "mirar el futur amb optimisme". "Si el procés de vacunació permet assolir a l'estiu una certa estabilització de la situació, la nostra previsió és tornar als beneficis aquest mateix any i recuperar la normalitat el 2022".

stats