Economia21/08/2015

Desigual tanca les franquícies a Rússia i impulsa el multimarca

La marca catalana va tancar els primers sis mesos amb una facturació de 451,9 milions d’euros, lleugerament per sota dels 452,9 del mateix període de l’any passat

Ara
i Ara

Desigual deixarà de tenir botigues franquiciades a Rússia a partir de l’estiu, després de trencar l’acord amb el seu soci local LVB. Fonts de la cadena també han afirmat que l’empresa es troba “en fase de redefinició” pel que fa a la seva estratègia d’expansió comercial i que impulsarà la distribució a través de les botigues multimarca, en lloc del model de franquícies pel qual havia apostat fins ara. De fet, la marca de moda catalana va voler aclarir ahir que segueix present a Rússia amb 50 punts de venda d’aquest tipus i va recordar que al maig va obrir un establiment a la ciutat de Voronehz amb un nou format anomenat Desigual Authorized Dealer. Aquest concepte es basa a ocupar entre un 80% i un 100% de la superfície d’una botiga multimarca.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Amb aquest nou anunci, Desigual afavorirà un model d’establiment més petit, en detriment de locals més grans, que segons l’empresa, els permetrà “penetrar en el territori rus amb més agilitat i rapidesa”. L’empresa afirma que la decisió de tancar les franquícies s’ha pres de mutu acord amb LVB, que seguirà invertint en el canal multimarca. El soci rus de Desigual compta actualment amb vuit botigues al país eslau.

Cargando
No hay anuncios

Estancament en les vendes

Els resultats de la marca catalana durant el primer semestre no milloren els de l’any passat. Desigual va tancar els primers sis mesos amb una facturació de 451,9 milions d’euros, lleugerament per sota dels 452,9 del mateix període de l’any passat. A més, el seu benefici brut d’explotació es va situar en 92,1 milions, un 26% menys que el 2014. Segons l’empresa, això respon als costos de la seva expansió i a la moderació de les vendes i afirma que vol seguir optimitzant la seva xarxa i reduint costos. El ritme de creixement també ha mostrat diferències en els mercats on opera la marca, ja que les vendes van augmentar un 4% i un 5%, respectivament, a Espanya i França , però es van estancar a Alemanya.