Tecnologia
Economia11/01/2022

Delivery Hero promet fer rendible Glovo

El grup alemany confia en reduir les despeses de la catalana amb la seva compra i deixar enrere els números vermells

Barcelona"Delivery Hero és un soci meravellós. Ells saben que el nostre somni és mantenir-nos independents, i ho respecten". Fa un any d'aquestes declaracions del conseller delegat de Glovo, Oscar Pierre, al diari Cinco Días, en què plantejava un horitzó perquè l'aplicació catalana sortís a borsa en els pròxims tres anys. Dotze mesos després, els plans i les prioritats han canviat i el cofundador de la companyia ha comparegut aquest dimarts davant dels inversors per explicar, precisament, que Delivery Hero ja és el propietari del 80% de Glovo. El primer directiu del grup alemany, Niklas Östberg, ha detallat les línies principals d'un acord que es va anunciar per sorpresa quan faltaven pocs minuts per a l'entrada en el 2022.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Amb la compra de Glovo, que valora en prop de 2.300 milions d'euros, Delivery Hero promet aconseguir la rendibilitat de la companyia que, segons assegura, és a prop del break even en els seus principals mercats. "Creiem que Glovo pot sostenir un creixement alt durant molts més anys. Així i tot, això no pot ser en detriment dels marges", ha defensat Östberg. En aquest sentit, ha recordat que al principi de la pandèmia Glovo va demostrar que podia ser rendible i que, malgrat que en l'últim any ha tornat a invertir més en créixer, l'empresa pot tornar a agafar aquest camí. Aquest objectiu, indica, també serà més assequible amb l'oportunitat de reduir determinats costos (ara que és part de Delivery Hero) com els centres de dades o els serveis de pagaments.

Cargando
No hay anuncios

L'alternativa a sortir a borsa

Pierre ha coincidit amb aquest diagnòstic i ha mantingut que és un "bon moment" per aconseguir entrar en números negres en els seus principals mercats. "No depèn de nosaltres al 100%, però estem creixent molt més ràpid que els altres competidors", ha destacat el conseller delegat de Glovo. D'altra banda, ha admès que potser va idealitzar el fet de mantenir-se independents i ha assegurat que durant aquest últim any s'ha entès "molt millor" amb Delivery Hero. Encara que les aplicacions no se solapen pels països on operen, el grup alemany ha demanat la llum verda als reguladors de la competència per tirar endavant l'operació.

Cargando
No hay anuncios

A preguntes dels analistes que han participat en la conferència, Pierre també ha insistit que l'empresa compleix la llei rider, encara que el seu model actual segueix tenint un 80% de repartidors autònoms. El cofundador de Glovo, però, defensa que s'ha incrementat la flexibilitat dels missatgers per complir amb la nova normativa. Pel que fa a la directiva europea que també proposa nous límits a l'ús de falsos autònoms en l'economia de plataformes, Pierre confia que malgrat que el primer esborrany és "massa restrictiu", el text final donarà més marge a les empreses.