Delivery Hero compra Glovo en una operació sorpresa en ple Cap d'Any

El gegant alemany pagarà amb accions per controlar més del 80% del capital de la catalana

Un repartidor de Glovo circulant per Barcelona.
3 min

El gegant alemany Delivery Hero ha anunciat per sorpresa que ha aconseguit el control de més del 80% de l'accionariat de la start-up barcelonina Glovo. L'anunci ha arribat en plenes celebracions de Cap d'Any, quan faltaven pocs minuts per a l'arribada del 2022.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Delivery Hero, que com Glovo es dedica al repartiment a domicili, ja era el primer accionista de l'empresa catalana, de la qual controlava un 43% del capital. Ara, però, n'ha adquirit un 39,4% addicional, que li permetrà superar el 80% de les accions. "Avui hem decidit associar-nos completament", ha anunciat Niklas Oestberg, conseller delegat de Delivery Hero. "Gràcies a un producte i a una execució superiors, [Glovo] té un clar lideratge a Espanya, l'est d'Europa, les CIS [les exrepúbliques soviètiques que no són a Europa] i l'Àfrica", ha afegit Oestberg, abans de detallar que, conjuntament, Glovo i Delivery Hero operen en 70 països amb 2.400 milions d'habitants.

L'operació es farà amb un intercanvi d'accions. Això significa que Delivery Hero (que emetrà noves accions per a aquesta operació) no pagarà en metàl·lic per quedar-se la majoria de Glovo. Delivery Hero va sortir a borsa el 2017 amb un valor proper a 28 euros per acció i avui dia voreja els 100 euros (va arribar als 137 euros fa un any). El valor de la companyia s'acosta als 25.000 milions d'euros.

Oscar Pierre, conseller delgat de Glovo.

Tot i que les companyies no ho han detallat, amb aquesta operació Delivery Hero valora Glovo en 2.300 milions d’euros, segons Reuters. Això significa que Glovo suposarà una mica més del 8% del valor de Delivery Hero un cop completada l’absorció. L’any passat l’empresa catalana ja va vendre a l’alemanya el seu negoci en vuit països llatinoamericans per 230 milions d’euros.

Està previst que la integració es completi el segon trimestre de l'any que acaba de començar, un cop s'hagin rebut els permisos corresponents de les autoritats de competència als diversos països on operen. Glovo mantindrà la marca, l'aplicació i l'actual equip directiu, liderat per Oscar Pierre, que aquest 2022 complirà els 30 anys, i Sacha Michaud.

"Crec que el nostre potencial està desaprofitat i estic content d'haver trobat un soci que coincideixi amb la nostra ambició i cultura i que seguirà donant suport a aquesta aventura en la qual ens hem embarcat", ha dit Pierre en un comunicat.

Sense sortida a borsa

La compra acaba amb la possibilitat que Glovo surti a borsa, com s’havia especulat. La companyia, acostumada a generar polèmica per les condicions laborals dels seus repartidors, al final ha acabat en mans d’un grup que està creixent a base d’una política d’adquisicions agressiva. Delivery Hero –nascuda el 2011, quatre anys abans que Glovo– ha fet 23 adquisicions i s’ha gastat uns 5.500 milions d’euros per fer-les.

Totes dues empreses tenen en comú un fort creixement en la facturació i unes pèrdues importants. Amb aquestes pèrdues han finançat una gran expansió que els ha permès tenir posicions de lideratge a molts països. L’alemanya, per exemple, va perdre 918 milions d’euros en el primer semestre del 2021, el doble que un any enrere. Ara bé, en aquell període les vendes van créixer més del doble: des dels 957 fins als 2.457 milions.

Glovo no publica les dades semestrals, ja que no cotitza a borsa i no té cap obligació de fer-ho. Ara bé, el 2020 la start-up barcelonina va duplicar les vendes fins als 360 milions, però en va perdre 51. Això sí, aquesta xifra suposa una retallada del 80% respecte al 2019, en part per la venda del negoci llatinoamericà a Delivery Hero, precisament.

stats