Cupra espera doblar la facturació i arribar als 5.000 M€ aquest any
La segona marca de Seat anuncia dos nous models addicionals per al 2025
Cupra, la segona marca de Seat, espera doblar la facturació aquest 2022 i arribar als 5.000 milions d'euros, segons ha explicat aquest dimarts el president de la companyia i també de Seat, Wayne Griffiths, durant la celebració del quart aniversari de la marca. Per doblar les vendes, la marca més jove de Seat multiplicarà per dos també la xarxa de concessionaris, els Cupra Garage, i entrarà en el món del metavers i els actius NFT.
Tota una ofensiva de Seat i la seva matriu, el grup Volkswagen, per impulsar aquesta marca jove però d'alt creixement. Fa només dos anys, el mateix Griffiths es posava com a objectiu arribar als 1.000 milions de facturació, una desena part de totes les vendes de Seat. Per apuntalar el creixement, el president de Seat i Cupra ha anunciat que aquesta segona marca espera ampliar la seva gamma amb dos nous models addicionals el 2025.
Fins ara, Cupra té al mercat les seves versions del León i l'Ateca, el Formentor (primer model només sota l'ensenya Cupra) i el Born, el primer 100% elèctric de la marca. A aquests dos models s'hi sumarà el 2024 el Tavascan —també 100% elèctric— i el 2025 un cotxe petit també 100% elèctric inspirat en el prototip UrbanRebel.
De fet, Griffiths ha deixat molt clara l'aposta per la marca Cupra, fins al punt que ha admès que, davant la crisi de subministrament de semiconductors, el grup Volkswagen prioritza els cotxes elèctrics, com el Cupra Born i els models electrificats del Cupra Formentor, ja que d'aquesta manera serà més fàcil complir els límits d'emissions en els cotxes venuts. No obstant, sobre si Cupra podria existir sense Seat, ha sigut clar: "Cupra existeix per Seat, gràcies a Seat".
En aquesta mateixa línia Griffiths ha reiterat l'aposta del grup Volkswagen per fabricar a Martorell el cotxe elèctric petit de les diferents marques del grup, si bé ha reiterat que la transformació de la planta i la irrupció del cotxe elèctric depenen de les ajudes i del PERTE de l'automoció, que "és clau" perquè Martorell fabriqui aquest model elèctric compacte.
Metavers
Cupra també apostarà per explotar les oportunitats de negoci que ofereix el metavers per accelerar el seu creixement. Griffiths s'ha mostrat convençut que l'univers virtual del metavers és "una font de negoci de futur", per la qual cosa està preparant el llançament en el segon semestre d'aquest any de Metahype, una nova plataforma col·laborativa en el metavers. "Anirem a poc a poc, primer crearem aquest món i veurem amb quina tecnologia i amb quina plataforma. Però la nostra intenció és no perdre el tren", ha dit Griffiths, tot i que no ha concretat quina serà la inversió en aquest món virtual.
Metahype, desenvolupat en col·laboració amb l'empresa Visyon, es configurarà com un espai de col·laboració en el qual les marques, les start-ups i els creadors de continguts puguin desenvolupar esdeveniments i experiències diverses. Entre d'altres, es preveu la col·laboració amb marques de la música i l'entreteniment com Primavera Sound i UBEAT.