Rajoy "estudiarà" la proposta de CiU d'impulsar un pla de microcrèdits de 10.000 milions

El president espanyol advoca per anar a la cimera europea del juny amb un suport majoritari dels partits del Congrés

Joan Faus
29/05/2013
1 min

MadridEl president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha dit aquest dimecres que "estudiarà" la proposta de CiU d'impulsar un pla de microcrèdits a les pimes per valor de 10.000 milions d'euros a través de l'ICO i la banca nacionalitzada.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En la sessió de control a l'executiu al Congrés, el diputat de CiU Josep Sánchez Llibre ha apressat Rajoy a prendre mesures, i el president ha replicat que la millora del finançament dels empresaris és una "prioritat". Tot i així, ha admès que començar a notar els efectes de la reestructuració financera de l'any passat "portarà el seu temps", i que moltes famílies i empreses ara s'han de desendeutar. En qualsevol cas, també s'ha mostrat confiat que el Banc Central Europeu i el Banc Europeu d'Inversions impulsin iniciatives per millorar la sequera del crèdit.

D'altra banda, Rajoy ha apostat −en resposta a una pregunta del líder del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba− perquè la cambra acordi una posició "majoritària" i, si pot ser, "unànime" sobre les reivindicacions espanyoles de cara al vital consell europeu de finals de juny.

stats