Cooltra crea un hòlding i espera duplicar la facturació aquest any

Cooltra crea un hòlding i espera duplicar la facturació aquest any
Paula Solanas
09/05/2018
2 min

El negoci de la mobilitat al voltant de Timo Buetefisch, empresari alemany instal·lat a Barcelona, continua creixent. El grup de lloguer de motocicletes Cooltra ha refet la seva estructura societària per convertir-se en un hòlding, del qual a partir d’ara penjarà una empresa per a cada branca de la seva activitat. Amb aquest canvi, Cooltra vol endreçar les diferents societats que tenia fins ara i simplificar-les a tres participades per una matriu: una primera per al lloguer de motocicletes per a turistes i flotes d’empreses -el seu negoci original-, una altra per a la plataforma de motosharing eCooltra i una tercera per a ecoScooting, el servei de missatgeria per a empreses amb motos elèctriques, la seva última incursió.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“Som una pime en tots els aspectes i volíem una mica més de governança corporativa”, explica Buetefisch a l’ARA. En aquest sentit, assegura que els canvis no implicaran modificacions en les participacions dels socis o en la distribució dels més de 500 treballadors del grup. La companyia va rebre una injecció de cinc milions d’euros del fons Suma Capital al mes de març per ampliar la seva flota de motos a Espanya.

L’any passat Cooltra va facturar prop de 17 milions i Buetefisch preveu gairebé duplicar la xifra aquest any fins als 31 milions. El negoci original de lloguer de motos és l’únic que ha abandonat les pèrdues (està just en el punt d’equilibri), mentre que la resta segueixen en números vermells, segons explica Buetefisch.

L’empresari afirma que eCooltra ha arribat als 300.000 usuaris entre les cinc ciutats on opera: Barcelona, Madrid, Lisboa, Roma i Milà. A més, apunta que el negoci d’ecoScooting ha enlairat la facturació durant el 2017 i ha augmentat d’1,7 milions d’euros a 4,3 l’any passat. El servei de missatgeria per a empreses dona feina a uns 200 repartidors contractats a Madrid, Barcelona, València i Lisboa.

Dependència dels socis

Buetefisch reconeix que el model de motosharing encara dependrà del finançament dels socis durant el 2018 per començar a ser rendible. Actualment la companyia té una flota de 14.000 motos, 4.000 de les quals elèctriques. En aquest sentit, espera incorporar un miler de vehicles més a eCooltra durant aquest any, la majoria a la xarxa de Barcelona.

stats