El Circuit de Catalunya tindrà beneficis el 2024 per primer cop en 15 anys
L'empresa pública que gestiona el traçat de Montmeló guanyarà 1,6 M€ el 2024, segons 'El Economista'
BarcelonaLa companyia pública Circuits de Catalunya, propietària del Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló, tancarà l'exercici 2024 amb beneficis per primera vegada en quinze anys. Concretament, l'empresa espera facturar aproximadament 66 milions d'euros amb uns guanys finals d'1,6 milions, segons informa el diari El Economista i han confirmat a l'ARA fonts del departament d'Empresa i Treball de la Generalitat.
Així doncs, el circuit deixaria enrere les pèrdues dels últims anys. El 2023 la societat va tancar amb uns números vermells de 2,7 milions d'euros, que es van sumar als 60 milions de pèrdues acumulats entre el 2013 i el 2022. La Generalitat va anar tapant els diferents forats als comptes amb ampliacions de capital.
Circuits de Catalunya està participada majoritàriament pel govern català, amb un 78,4% de les accions, mentre que l'Ajuntament de Montmeló en controla un 14,4% i el RACC un 7,2%. El mes passat el departament d'Empresa va transferir a l'empresa gestora del traçat de Montmeló més de 20 milions d'euros per a inversions, com ara la nova façana de boxs o la coberta d'una tribuna.
Incertesa sobre la Fórmula 1
Els bons resultats del circuit arriben enmig de la incertesa sobre la continuïtat del Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1 al circuit vallesà, sobretot arran que el gener d'aquest any el govern de la Comunitat de Madrid signés un acord amb la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) per organitzar-ne un a la capital espanyola a partir del 2026. El fet que últimament la Fórmula 1 acostumi a apostar per un únic circuit per país va aixecar dubtes sobre si es mantindria el traçat vallesà dintre dels circuits per on passa el Mundial, tot i que en el passat Montmeló ja havia mantingut el Gran Premi en paral·lel al que es va celebrar a València entre els anys 2008 i 2012. En aquest sentit, els antics responsables del departament d'Empresa, amb Roger Torrent al capdavant, mostraven optimisme respecte a la possibilitat de mantenir la competició.
Sigui com sigui, la direcció del circuit català ha apostat per diversificar les activitats que s'hi celebren més enllà de l'automoció, com ara festivals de música.
Amb tot, el govern d'Isabel Díaz Ayuso ha admès recentment que no troba socis privats per fer efectiva la inversió inicial de cara a tenir la Fórmula 1. Això pot comportar que el primer Gran Premi que se celebri a Madrid compti amb injeccions de diner públic, tot i que en un principi la presidenta madrilenya s'havia compromès a no utilitzar fons públics per portar la competició a la ciutat.
Tanmateix, davant de les dificultats per trobar inversions del món empresarial, Ayuso ha acabat posant com a exemple el mateix traçat de Montmeló o la Copa Amèrica que se celebra a Barcelona com a esdeveniments esportius amb suport financer de les administracions que podrien servir de model per a Madrid.