Economia 15/06/2015

La competència xinesa de Netflix: Alibaba prepara una tele 'online'

En uns dos mesos es produirà el llançament, inicialment a la Xina

Efe
2 min
Jack Ma, fundador d’Alibaba, es va convertir ahir en l’home més ric de la Xina gràcies a l’estrena a la Borsa de Nova York.

PequínEl gegant xinès del comerç electrònic Alibaba prepara la posada en marxa, per d'aquí a dos mesos, d'un servei de televisió a la carta en línia que aspira a ser un Netflix xinès.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons recull aquest dilluns el diari oficial 'China Daily', la nova plataforma es dirà TBO (per TMall Box Office), i la mateixa Alibaba reconeix que intentarà ser com Netflix i HBO.

Els continguts que oferirà per aquesta via seran tant produccions comprades a la Xina i a l'estranger com creacions pròpies (tal com fa la cadena nord-americana HBO), per la qual cosa aspirarà a convertir-se en el principal proveïdor en l'incipient mercat dels servidors de televisió per internet al seu país.

Tot i que els espectadors xinesos no estan acostumats a pagar per continguts de televisió, la irrupció d'internet està canviant els hàbits de consum de les generacions més joves, el que ha portat altres gegants tecnològics xinesos a llançar plataformes similars.

A la Xina tenen ja serveis d'aquest tipus rivals de Alibaba com Tencent (amb Tencent Vídeo) i el cercador Baidu (amb iQiyi), a més de portals com Sohu.com i la Corporació d'Informació i Tecnologia d'Internet de Leshi (LeTV).

Amb tot, a diferència del que passa amb aquests portals, prop del 90% dels continguts de TBO seran de pagament.

"La nostra missió, i la missió de tot Alibaba, és redefinir l'entreteniment a casa", va assegurar Patrick Liu, president de la divisió d'entreteniment digital de la firma xinesa: "El nostre objectiu és convertir-nos en una cosa així com el que és la HBO o el que és Netflix als Estats Units".

La decisió de crear TBO coincideix amb l'anunci per part de Netflix que està en converses amb diverses distribuïdores de continguts a la Xina per trobar la fórmula adequada que li permeti arribar al gegantí mercat oriental, sotmès a lleis de censura tant en televisió com en internet.

D'altra banda, Alibaba també havia adquirit l'any passat una participació d'un 16,5 per cent en Youku Tudou, la principal plataforma de vídeos en línia del país (sovint descrita com el Youtube xinès), i per ara no està clar si aquesta companyia tindrà algun tipus de relació o no amb el projecte de TBO.

stats