Economia07/04/2016

Competència porta l'Estat als tribunals perquè liberalitzi el sector del taxi

La CNMC emet un recurs contra la normativa de transport del ministeri de Foment i dóna un cop de mà a Uber en el seu retorn al mercat espanyol a través dels conductors autònoms

Júlia Manresa
i Júlia Manresa

BarcelonaUna setmana després del retorn d'Uber a Espanya, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) compleix amb la seva paraula. Competència va advertir a principis d'any que si l'Estat no liberalitzava el mercat de les llicències per a vehicles de lloguer amb conductor (VTC), el portaria als tribunals. Aquest dijous l'autoritat de la Competència ha anunciat el recurs contra la normativa de transport aprovada pel ministeri de Foment el novembre passat.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A finals de gener, la CNMC ja va avisar que el ministeri d'Ana Pastor tenia un mes per revisar la normativa que permet que els taxistes siguin els únics conductors que poden recollir passatgers a peu de carrer i que garanteix que el seu nombre de llicències sigui sempre superior al de les VTC, les llicències de vehicle de lloguer amb conductor (la proporció és una VTC per cada 30 de taxi).

Cargando
No hay anuncios

Per això, la CNMC ha decidit interposar un recurs contenciós administratiu per aconseguir "eliminar unes restriccions injustificades a la competència, que perjudiquen els consumidors, les empreses, els autònoms i el mateix sector públic".

Així doncs, Competència continua pressionant fort per aplanar el camí a plataformes com Uber i Airbnb. De fet aquest és l'últim d'un seguit d'iniciatives en aquesta direcció. A nivell local, la CNMC ja havia portat als tribunals l'administració en favor de la desregulació del mercat de les llicències. Aquest gener, per exemple, el Tribunal Superior de Justícia d'Andalusia (TSJA) va admetre a tràmit els recursos que la CNMC havia interposat contra les ordenances del taxi de les ciutats de Màlaga i Còrdova. El supervisor "considera que restringeixen la competència en perpetuar i enfortir un règim de monopoli en la prestació de serveis de taxi, que acaba reduint el benestar".

Cargando
No hay anuncios

En la mateixa línia anava el document que va emetre a principis de març reclamant directament a l'administració central que suprimeixi les "restriccions innecessàries" que impossibiliten el desenvolupament de l'activitat de plataformes com Uber o Airbnb.