Competència investiga els anuncis amb noves ofertes de les elèctriques
Creu que poden portar a equívocs als consumidors
BarcelonaLa Comissió Nacional de Mercats i de la Competència (CNMC) ha obert una investigació per analitzar les comunicacions i anuncis recents d'algunes operadores elèctriques "per tal d'influir en la decisió dels consumidors" a l'hora de contractar el subministrament.
Segons Competència, alguns d'aquests anuncis poden portar als consumidors a prendre "decisions poc meditades". De moment, la CNMC ha diverses empreses del sector per analitzar si s'han produït conductes d'aquest tipus.
L'obertura de la investigació no prejutja, diu la Comissió, però s'estudiarà si s'han produït pràctiques en contra de la Llei de Defensa de la Competència. Si fos així s'obriria un expedient sancionador. Les ofertes objecte de la investigació van dirigides a clients als que se'ls hi aplicava la tarifa d'últim recurs i que ara passen al que se'n diu preu voluntari pel petit consumidor (PVPC).