Competència obre un expedient a Telefónica per no gestionar correctament les avaries
La companyia excedeix el termini de 15 hores per reparar els incidents a les línies de coure que lloga a altres operadors
BarcelonaLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha decidit obrir un expedient sancionador a Telefónica per irregularitats en la gestió de les avaries en les línies de coure que lloga als operadors alternatius, segons ha informat aquest divendres l'organisme.
El regulador afirma que els seus indicadors de qualitat "mostren una degradació en el manteniment de la xarxa de coure de Telefónica" i els serveis que presta a altres companyies. Per exemple, l'empresa que presideix César Alierta hauria excedit el termini de 15 hores per acabar les reparacions de les avaries.
La CNMC defensa que Telefónica culpa els operadors alternatius de les avaries que es produeixen a la seva xarxa, per tal d'"emmascarar" el manteniment deficient de les seves instal·lacions. Aquest expedient arriba arran de la denúncia que Orange i Vodafone van interposar contra l'operador per no tramitar algunes peticions a temps.
A partir d'ara, Telefónica disposa d'un mes per fer al·legacions i la CNMC haurà de dictar una resolució en el termini d'un any.